نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی سعی می‌شد ساخت و سازها به گونه‌ای باشند که گنبد حرم مطهر دیده شود اما امروز ساخت و سازها دید حرم مطهر رضوی را تحت شعاع قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیرحسین قاضی زاده در جلسه‌ای با محوریت مباحث شهرداری در اداره کل دیوان محاسبات خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: متکی بودن شهرداری به درآمدهای ناپایدار باعث شده که تغییر کاربری‌ها رخ دهد که این موارد برای این شهر، ترافیک و از بین رفتن بافت سنتی را به وجود آورده است.

قاضی زاده به مسایل مختلف در مشهد اشاره کرد و افزود: مسایل زیست محیطی، تمرکززدایی و جمعیت‌زدایی، ترافیک، راه‌های دسترسی و سرگردانی مسافران در مشهد، شهر الکترونیک و کنترل خدمات، معماری و نوع مبلمان شهری مشهد، مسجد محوری در محلات و اداره اسلامی شهر، فساد و سازماندهی دوگانه شهر از جمله مسایلی هستند که باید وضعیت آن‌ها روشن شود.

وی در ادامه به بهداشت محیط شهری به ویژه حاشیه شهر اشاره و عنوان کرد: اوضاع در بهداشت شهری به خصوص در حاشیه شهر و ورودی‌های مشهد آزار دهنده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسایل مطرح در این شهر را بافت فرسوده و مسایل مربوط به مردم خواند و تصریح کرد: اجرای بهسازی بافت فرسوده و همچنین راه سازی مشکلاتی مختلفی را در شهر بوجود می‌آورد.

به گفته وی حدود 50 درصد مشهد بافت فرسوده است که موضوع در این خصوص بزرگ بوده و طرح‌های بزرگی را می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.