طرح اضطراری حفاظت از گذر تاریخی کمرزرین در شورای فنی اداره‌کل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به تصویب رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با توجه به ارائه طرح ساماندهی گذر کمرزرین توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، این طرح پس از بررسی و انجام اصلاحاتی، در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسید.


امیر کرم‌زاده افزود: بر اساس تصمیمات شورای فنی اداره‌کل، مقرر شد شهرداری اصفهان نسبت به مرمت اضطراری و استقرار سقف‌های موقت بر روی بخش‌هایی که کاوش بر روی آنها انجام‌شده، در بیست روز آینده اقدام کند.


او گفت: شهرداری بر اساس تصمیمات شورای فنی، اقدامات لازم را در خصوص احیاء مسیر دسترسی و تردد به‌منظور عبور و مرور اهالی و ساکنان محدوده نهایتاً ظرف مدت ۷۵ روز طبق طرح پیشنهادی به سرانجام خواهد رساند.


کرم‌زاده افزود: پس از اجرای طرح ایجاد سقف موقت بر روی محوطه کاوش در این گذر تاریخی، این سقف موقت نهایتاً تا خردادماه سال آینده جمع‌آوری و سقف دائم با نظارت شورای فنی اداره‌کل تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ نصب و به اتمام خواهد رسید.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: تمامی مراحل اجرایی این طرح با حضور ناظر مستقیم باستان‌شناسی که از سوی اداره‌کل معرفی می‌شود انجام خواهد شد، و حفاظت از دستاورد‌های تاریخی در کنار تسهیل در حیات اجتماعی مردم پیرامون این گذر تاریخی دغدغه ما و تمامی مسئولان استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.