مدیر عامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: این واحد صنعتی بعد از گذراندن دو مرحله طی یک سال موفق به اجرای روش جدید پوشش دهی لوله شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،علیرضا کاظمی اظهار داشت: این روش نسبت به پوشش‌های دیگر همچون پوشش سه لایه در شرایط کیفی بسیار بهتری قرار دارد.

وی هدف از اجرای این روش را افزایش سبد پوشش دهی دانست و افزود: با انجام تحقیقات فشرده کارشناسی در زمینه تولید و کنترل کیفیت، مراحل آزمایش اولیه آن با موفقیت سپری شد.

مدیر عامل لوله‌سازی اهواز یادآور شد: نام علمی این روش پوشش FBE (نفوذ باند اپوکس) است که در لوله‌های نفت، گاز، لوله‌های پتروشیمی و آب کاربرد دارد که می‌توانیم سفارشات مختلف با ظرفیت پوشش 2 میلیون متر مربع در سال در کارخانه WRAP و 2.5 میلیون متر مربع در سال در کارخانه HOSE را انجام دهیم که به لحاظ صرفه اقتصادی واقعا سودآور خواهد بود.

کاظمی افزود: تمامی مراحل فرایند آزمایش روش FBE در کارخانه‌های پوشش Hose و Wrap شرکت لوله‌سازی اهواز تحت استاندارد API5l9  انجام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تمامی مراحل این روش به منظور حفظ سرمایه‌های داخلی شرکت لوله‌سازی در همین شرکت با موفقیت طی شد.

مدیر عامل لوله‌سازی اهواز خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شرکت لوله‌سازی اهواز، اتصال این شرکت به خطوط سراسری راه‌آهن شبکه سراسری کشور است که باعث تسهیل در امور ترانزیت و حمل و نقل می‌شود؛ همچنین نزدیکی به بندر امام خمینی (ره) نیز از دیگر مزیت‌های این شرکت است.

* تامین نیاز صنایع داخلی

در همین حال، رئیس بررسی منابع شرکت پخش و پالایش آبادان نیز در بازدید اخیر خود از فرایند تولید لوله در شرکت لوله‌سازی اهواز، از توانمندی متخصصان این شرکت در تولید محصولات مورد نیاز صنایع داخلی ابراز خرسندی کرد و گفت: امکانات شرکت لوله سازی اهواز بسیار قوی است و در بیشتر مواقع می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای پالایشگاه آبادان باشد.

محمدرضا قپانچیان افزود: تلاش می کنیم به منظور همکاری بیشتر از طریق کمیسیون‌های مناقصات در شرکت پخش و پالایش بتوانیم نظر هیئت مدیره را جلب کنیم و امیدوارم بیشتر بتوانیم از توانمندی‌های شرکت لوله سازی اهواز استفاده کنیم.

وی درباره بازدید خود از شرکت لوله‌سازی اهواز اظهار کرد: این شرکت امکانات وسیع و توانمندی‌های خوبی دارد و در بسیاری از موارد می تواند جایگزین محصولات خارجی نیز باشد و حتی قابلیت رقابت با شرکت‌های دیگر را نیز دارد.

این مقام مسئول درباره دادن وعده استفاده از شرکت لوله سازی اهواز توضیح داد: در واقع هدف پالایشگاه از این بازدید همین است که بتواند روند و مسیری را فراهم کند که بتواند هم از امکانات استان و منطقه استفاده کند و هم بتواند نیازهای خود را بر طرف نماید.

 شرکت لوله‌سازی اهواز در سال 1346 توسط شرکت نفت وقت برای تولید لوله از قطر 24 تا 42 اینچ تاسیس شد تا بتواند لوله‌های مورد نیاز نفت را تأمین کند. ظرفیت این شرکت در ابتدای کار 900 هزار تن لوله در سال بود که سپس با توسعه فعالیت‌های نفتی در خوزستان و نیاز به لوله‌های بیشتر، تولید این کارخانه نیز افزایش یافت.

هم اکنون ظرفیت کارخانه شماره چهار لوله‌سازی اهواز در هر سال 530 هزار تن،  کارخانه ERW 240 یک هزار تن و کارخانه اسپیرال 230 تا 300 هزار تن است که در مجموع سالانه یک میلیون تن تولید در کارخانه‌های شرکت لوله سازی اهواز تولید می‌شود. /س
برچسب ها: لوله سازی ، پوشش ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.