ششمین دوره جشنواره ملی بهار در قالب کتابخوانی، مقاله نویسی، ایده پردازی، برگزار می شود

زهرا نقی زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگارصنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و یک پایگاه دانشجویی در دانشگاه های کشور با ایجاد نوآوری، تحریک و مشارکت فکری دانشجویان ششمین جشنواره ملی بهار را بامحوریت تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می کند.

وی گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت ایت الله العظمی خامنه ای هر سال همزمان با تبریک نوروزی پیام حکیمانه و مدبرانه خود در قالب عنوان سال به منظور تعیین راهبردهای مهم کشور، فراروی مردم و فرهیختگان جامعه اسلامی قرار می دهند. تا انقلاب همسو و همدل گام بردارند. در این راستا امسال نیز مطابق با نامگذاری سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی ایشان جشنواره ملی بهار برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به دعوت مقام معظم رهبری از همه دست اندرکاران اقتصادی و آحاد ملت برای حرکت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید، جهاد دانشگاهی وظیفه خود دانست به عنوان یک نهاد انقلابی و یک پایگاه دانشجویی در دانشگاه های کشور با ایجاد فضای سالم و نواورانه با تحرک ومشارکت فکری دانشجویان که قشر فرهیخته جامعه و آینده سازان مملکت هستند به منظور پیشبرد جامعه اسلامی به سمت علم و تحقیق اقدام به برگزاری ششمین جشنواره ملی بهار نماید.

نقی زاده اظهار کرد: تاریخچه این جشنواره به شرح زیر است؛اولین جشنواره بهار در سال 1386 با موضوع اتحاد ملی وانسجام اسلامی در سطح دانشگاهیان سراسر کشور برگزار شد که این جشنواره از سوی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها در تاریخ هشتم اسفند ماه همان سال به عنوان جشنواره ملی معرفی شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف تبیین وجوه و ابعاد نظری و کارکردی پیام رهبری، تعمیق گرایش ها و باورهای دینی و ملی قشر دانشگاهی و بستر سازی جهت افزایش مشارکت آن ها و ایجاد انگیزه و تلاش مضاعف برای رسیدن به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پا می شود.

وی در ادامه اذعان کرد: این جشنواره در 5 بخش کتابخوانی، مقاله نویسی، ایده پردازی، فیلم کوتاه یا کلیپ و نشست های هم اندیشی برگزار می شود و علاقمندان می توانند تا تاریخ 15 آذر ماه سال جاری آثار خود را به آدرس http://bahar.jdtums.ir ارسال کنند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار