عضو كميسيون اقتصادي مجلس از تهيه طرح دو فوريتي براي ورود قوه قضائيه به ساماندهي بازار ارز توسط تعدادي از نمايندگان خبر داد.

 سيدمحمد‌حسين مير‌محمدي نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نابساماني‌هاي بازار ارز را ناشي از نگاه سرمايه‌اي به اين بازار و بحث رواني حاکم بر اين آن دانست و گفت: نابساماني‌هاي ارزي موجود ناشي از عرضه محدود ارز از سوي دولت، افزايش تقاضاي كاذب و تبديل آن به كالاي سرمايه‌اي است كه باعث شده جو منفي رواني بر بازار ارز سايه بيفكند.

وي در ادامه افزود: خريد يك پول خارجي به اميد افزايش قيمت، به معناي كاهش ارزش پول ملي است كه اين بيماري براي اقتصاد كشور بسيار مهلك است، لذا لازم است در اين حوزه با همت مجلس و دولت سرمايه‌هاي سرگردان به سمت توليد کاناليزه شوند تا ضمن افزايش توليد ناخالص ملي، درآمد سرانه ملي افزايش يابد تا ضمن تقويت پشتوانه اقتصادي کشور، سرمايه‌گذاري مطمئن و سودآوري نيز براي مردم ايجاد شود.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در ادامه تصريح كرد: حباب ارز با كوچكترين اقدام ناگهاني همانند تزريق يكباره ارز به بازار از سوي دولت يا هر اقدام ديگري كه بتواند عرضه را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، مي‌تواند زمينه فروکش‌کردن قيمت ارز به  1000 تا 1500 تومان را فراهم کند.
 
وي با اشاره به بحث رواني حاكم بر بازار ارز نيز اظهار داشت: رسانه‌ها بايد مردم و فرهنگ عمومي را به اين سمت‌و‌سو سوق دهند كه نقدينگي خود را وارد اين بازار نکنند، چرا كه ورود به اين بازار ضمن آنكه از نظر ملي جايگاه خوبي براي كشور ندارد، از هيچ پشتوانه‌اي نيز برخوردار نخواهد بود.
 
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر لزوم برخورد قضايي با سوداگران بازار ارز گفت: در اين راستا تعدادي از نمايندگان طرح دو فوريتي را جهت ورود قوه قضائيه  براي ساماندهي بازار ارز تهيه کرده‌اند که طرح فوق در هفته آينده به صحن علني بهارستان ارائه خواهد شد.

وي در ادامه تصريح کرد: بر اساس طرح فوق، دستگاه قضايي کشور به بحث ارز، ورودي نظارتي خواهد داشت تا بتواند مانع از اختلال ايجاد‌كردن دلال و سوء‌استفاده‌كنندگان از بازار ارز باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، سرمایه ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار