عضو کميسيون اقتصادي مجلس از بررسي لايحه دريافت عوارض برق تجديد‌پذير در نشست عصر روز گذشته (يکشنبه) کميسيون متبوع خود خبر داد.

حجت‌الاسلام سيد‌ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح نشست عصر روز گذشته(يکشنبه) کميسيون اقتصادي گفت: در اين نشست اعضاي کميسيون، لايحه دريافت عوارض برق تجديد‌پذير را مورد بررسي قرار دادند که در صورت تصويب آن به منظور ايجاد نيروگاههاي انرژي تجديد‌پذير، بابت مصرف هر کيلو وات برق، مبلغي به قبوض آب و برق مشترکان اضافه خواهد شد.

وي در ادامه افزود: در اين طرح سعي شده براي توليد برق کمتر از سوختهاي فسيلي استفاده شود و به جاي آن استفاده از انرژي خورشيدي و ديگر انرژي‌هاي طبيعي مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه با بيان‌ اينکه کليات اين لايحه در نشست کميسيون به تصويب نرسيد، اظهار داشت: مقرر شد جزييات اين لايحه در کميته تخصصي و مرکز پژوهشهاي مجلس مورد بررسي قرار گيرد تا پس از جمع‌بندي مجدد در دستور کار کميسيون قرار گيرد.

عضو کميسيون اقتصادي همچنين اظهار داشت: گر چه با تصويب اين لايحه هزينه‌اي بر مردم تحميل خواهد شد، اما کار بسيار ارزشمندي است چرا که براساس اين طرح براي حفظ محيط زيست کشور ديگر نياز به استفاده از سوختها فسيلي و تجديدناپذير وجود ندارد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: کمیسیون ، لایحه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار