عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه عرضه ارز با قيمت 2 درصد كمتر از بازار آزاد تورم را افزايش مي‌دهد، گفت: مسئولان مرکز تبادلات ارزي كشور بايد مقصودشان از عرضه ارز با 2 درصد زير قيمت بازار آزاد را روشن کنند چرا که اين امر ابهاماتي دارد و اين ابهامات گراني‌ها را بيشتر خواهد كرد.

ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه عرضه ارز با قيمت 2 درصد  كمتر از بازار آزاد باعث تشديد تورم در کشور مي‌شود، گفت: مسئولان مرکز تبادلات ارزي بايد مقصودشان از عرضه ارز با قيمت 2 درصد كمتر از بازار آزاد را روشن کنند چراکه اين امر ابهاماتي دارد و بايد از پيشنهاددهندگان و طراحان آن پرسيد که آيا عرضه ارز با قيمت دو درصد كمتر از بازار آزاد چه تاثيري بر امر واردات خواهد داشت.

وي در ادامه ادامه افزود: عرضه ارز با قيمت دو درصد كمتر از بازار آزاد تنها باعث گسترش گراني‌ها در کشور مي‌شود لذا اگر عرضه ارز به اين نحو اتفاق نيفتد قطعا براي اقتصاد کشور سودمندتر خواهد بود. 

نماينده مردم لاهيجان و سياهکل با بيان اينکه در اجراي اين طرح بحث درآمدها اهميت ويژه‌اي پيدا مي‌کند، اظهار داشت: فروش ارز به اين طريق درآمدهايي را حاصل مي‌کند اما بايد پرسيد درآمدهاي حاصله در چه زمينه‌اي و چگونه هزينه خواهد شد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: مسيري که افق آن بر تجربيات منفي گذشته، تاثيرات سوء بر نرخ کالاها و خدمات و نحوه هزبنه کردن درآمدهاي حاصله از آن ابهام‌آميز باشد راه به جايي نخواهد برد.
 
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ارز ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار