"اس. ام. کریشنا" وزیر امور خارجه هند در سخنرانی خود در شصت‌وهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهان تغییر در ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اينديا تودي، کریشنا گفت: ما باید این اطمینان را بدهیم که ساختار حاکمیت جهانی واقعیت های جدیدی را مطرح می کند و باید گفت که ساختارهای تعریف شده در پایان جنگ جهانی دوم تنها چند جنبه محدود از وعده های خود را برآورده می سازد و به نظر ما مهمترین و تعیین کننده ترین گام در جهت اصلاح این وضع این است که شورای امنیت سازمان ملل باید در بخش اعضای دائم و غیر دائم توسعه پیدا کند.

وی درباره موضوع غنی سازی هسته ای گفت: لازم است که اجماعی جدید درباره موضوع عدم غنی سازی و خلع سلاح هسته ای در جهان شکل گیرد و همچنین نیازی مبرم پیرامون گفتگوی موثر در بین تمام کشورهای عضو که دارای تسلیحات هسته ای هستند مشاهده می شود تا از طریق آن اعتماد و اطمینان برای کاهش تاثیرگذاری سلاح های هسته ای در روابط بین الملل و دکترین امنیتی مشاهده شود.

وزیر امور خارجه هند درباره روابط با پاکستان و موضوع جامو و کشمیر افزود:ما رایزنی های خود را با پاکستان آغاز کرده ایم و از یک روش مرحله به مرحله برای عادی سازی روابط خود با این کشور حمایت می کنیم.

وی افزود:موضع ما در قبال موضوع جامو و کشمیر راسخ و پابرجا بوده است و مردم این ایالت سرنوشت خود را در چارچوب هند دمکراتیک انتخاب کرده اند و ما آرزو داریم تا این موضوع را به وضوح نشان دهیم که جامو و کشمیر بخشی جدا ناپذیر از هند است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار