صاحب‌نظران علم سالمندی معتقدند ارایه خدمات باید به قشر آسیب‌پذیر سالمند از استانداردهای بالایی برخوردار باشد

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر محمد‌جعفر صادقی،‌معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به‌مناسبت دهم مهرماه روز جهانی سالمند گفت: سالمندان نیازمند دریافت خدمات متنوعی هستند و برای رسیدن به این هدف هماهنگی‌های درون‌بخشی و برون‌بخشی سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی حائز اهمیت است.

دکتر محمد‌جعفر صادقی بیان داشت: در ‌حال حاضر برنامه مراقبت‌های ادغام یافته سالمندی در شهرستان نیشابور در سطح مراکز بهداشتی درمانی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان داشت: در این مراکز برای تمامی افراد سالمند بالای 60 سال پرونده تشکیل می‌شود و در هر پرونده 13 بیماری سالمند بررسی و ایمن‌سازی در دو سطح غیرپزشک و پزشک بررسی و در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می‌شوند. دکتر صادقی خاطرنشان کرد: بیماری‌های بررسی شده شامل فشارخون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، تغذیه، دیابت، بینایی و شنوایی، افسردگی، خواب، پوکی استخوان، بی‌اختیاری ادراری، سل، دمانس، سقوط و عدم تعادل است.

وی گفت: اهداف برنامه سالمندان در وزارت بهداشت، مشتمل بر کاهش بار بیماری‌ها در گروه سنی زیر 80 سال و ترویج شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی است.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور اظهار داشت: امروزه حدود 700 میلیون نفر از جمعیت جهان را افراد بالای 60سال تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 این رقم به بیش از یک میلیارد نفر برسد که اکثر این افراد سالمند در کشور‌های در حال توسعه زندگی می‌کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار