رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: 46 هزار كلاس دركشورهوشمند سازی شده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک نوری در مراسم بهره برداری از 420 كلاس هوشمند در اراك افزود: 400 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال جاری وزارت آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت های طرح هوشمندسازی مدارس پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:سال گذشته 225 میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارتخانه و 230 میلیارد ریال نیز در ادارات كل استانی آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس و تامین زیرساخت های موردنیاز اجرای آن هزینه شده است.

رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: در حال حاضر 500 هزار كلاس درس دولتی و غیر دولتی در كل كشور فعال است كه پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه هوشمندسازی شوند.

نوری اظهار كرد: با هوشمندسازی مدارس، محتوای الكترونیكی گسترده‌ای كه استانداردسازی نیز شده‌اند، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و با بهره گیری از این منابع و محتواهای الكترونیكی سرعت یادگیری افزایش می‌ یابد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس كشور دو برنامه اصلی راه اندازی شبكه ملی یادگیری مدارس و ساخت نرم افزار محتوا ساز كتب را در دستور كار خود قرار داده است.

نوری اضافه كرد: یكی از ملزومات اجرای طرح هوشمندسازی مدارس ، تامین و توسعه تجهیزات و امكانات زیرساختی در حوزه فناوری های ارتباطی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 16 هزار واحد آموزشی در كشور به منظور بهره مندی دانش آموزان از دانش و فناوری های نوین، به شبكه اینترنت با پهنای باند دو مگابایت متصل هستند. /س

برچسب ها: کلاس ، درس ، هوشمند سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.