ترکیب جمعیت نخبگان به سمت توانمندهای بیشتر رفته است و نیمی از نخبگان فارغ التحصیل یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی و دکتری هستند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: دکتر سلطانخواه رئیس بنیاد ملی نخبگان در راستای برگزاری ششمین همایش نخبگان جوان اظهار داشت: ششمین همایش نخبگان جوان با موضوع و شعار "سربلندی ایران اسلامی با مدیریت نخبگان" و "نخبگان ملت شیفتگان خدمت" درروزهای 11 و 12 مهر ماه برگزار می شود. این بنیاد تلاش دارد که پس از شناسایی نخبگان کشور آنها را تحت پوشش در آورد.

 وي ادامه داد:هم اکنون شمار نخبگان کشور که با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستند به مرز 11 هزار نفر رسیده است که با توجه به بلوغ بنیاد و رشد نخبگان تحت پوشش بنیاد این افراد در حال انجام تحصیلات تکمیلی هستند یا از تحصیل فراغت پیدا کرده اند و به سوی جذب در مشاغل متناسب با فعالیت هایشان پیش می روند.

وی در ادامه اظهار کرد: در ششمین همایش نخبگان جوان کانونهای هم اندیشی با استفاده از نظرات نخبگان پیشکسوت انجام می شود.کانونهای هم اندیشی با محوریت 20 موضوع با فراخوان مقالات انجام شده است.

بنابراين گزارش: در سالی که سند راهبردی کشور مراحل پایانی تصویب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی می گذراند محوریت مقالات مبتنی بر نیازهای سند و برنامه راهبردی صورت گرفته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: نوع تقاضا برای شرکت در این همایش نشان می دهد جامعه نخبگان کشور از مرز دوره کارشناسی بودن گذشته است و الان باید به فکر جذب و کار آفرینی نخبگان بود.هم اکنون 471 نفر از نخبگان دارای مدرک کارشناسی 225 نفر دانشجوی تحصیلات ارشد و دکتری 207 نفر فارغ التحصیل دکتری هستند.این آمار نشان می دهد که نیمی از نخبگان یا فارغ التحصیل یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

دکتر سلطانخواه در پایان این خبر خوش را داد که ترکیب جمعیت نخبگان به سمت توانمندی های بیشتر می رود./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.