مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت: بیش از 70 هزار عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف سالانه در کشور منتشر می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظیمی دربازدیدازنمایشگاه کتاب افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در طول سال بیش از 30 نمایشگاه استانی توسط این موسسه دایر می شود که نمایشگاه کتاب تبریز دویست و پانزدهمین نمایشگاه استانی در کشور است .

وی اظهار کرد : ویژگی اصلی نمایشگاه کتاب تبریز، بین‌المللی بودن آن و شرکت یک هزار ناشر داخلی و خارجی است که جایگاه کشوری این نمایشگاه را بالا می برد .

عظیمی افزود : مطالبات مردم منطقه و علاقه آنان به کتاب سبب شده این تعداد ناشر در نمایشگاه تبریز شرکت کنند .

وی یکی از اصلی ترین مولفه ها و شاخص های توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور را تولید و عرضه کتاب عنوان و خاطر نشان کرد: در کشوری که فرهنگ و تمدنی غنی دارد فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز از توسعه و پیشرفت مناسبی برخوردار است .

وی همچنین از شرکت ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که از 19 تا 23 مهر در آلمان برگزار خواهد شد 700 عنوان کتاب ایرانی در موضوع های شعر، ادبیات، دین، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و معرفی شخصیت پیامبر اعظم اسلام(ص) ارایه می شود .

دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافته و یک هزار ناشر با یکصد و ده هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند .

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نیز به صورت همزمان در محل دایمی نمایشگاه های تبریز گشایش یافته است./س

برچسب ها: انتشار ، کتاب ، سالانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.