با نصب کد رهگيري، محصولات در مرحله اي از توليد قابل رديابي و در صورت بروز مشکل شناسايي مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محسن دستور در نشستي که امروز به مناسبت هفته دامپزشکي برگزار شد در خصوص فعاليت هاي کاري سازمان دامپزشکي کشور در سال 91 گفت: فعاليت هاي اين سازمان بر مبناي ارتقاء سلامتي محصولات عرضه شده به مصرف کنندگان، مبارزه با بيماري هاي دامي و مشترک بين انسان و دام، تشخيص و درمان بيماري ها است.

وي ادامه داد: طرح پايش باقيمانده دارويي در محصولات اساسي نيز مانند شيرخام، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل، گوشت قرمز و برخي فرآورده هاي مربوط به آبزيان برنامه کنترلي در سطح کشور آغاز مي شود اين پايش از نظر آلودگي عوامل بيولوژيک و عوامل غيربيولوژيکي نظير باقيمانده دارو و سموم، فلزات سنگين است.

وي افزود: در سال بيش از 4 هزار واحد نمونه برداري در سطح واحدها و بيش از 70 هزار آزمايش بايد صورت گيرد و براساس آزمايش هاي صورت گرفته سطح اطلاعتان را تنظيم کنيم.

دستور تاکيد کرد: نظارت بر توزيع و عرضه واحدها را در دستور کار قرار داده ايم که در سال 90، 2 ميليون و 600 هزار بازديد از واحدها صورت گرفت و بالغ بر 9 هزار مورد پرونده در خصوص واحدهاي عرضه محصولات انجام شده است.

دستور در خصوص نظارت بر عرضه داروهاي دامي افزود: نظارت کافي بر توليد و عرضه داروهاي دامي همچنين مسائل کيفي در زمان توليد در کارخانجات ها صورت مي گيرد.

وي تصريح کرد: دستورالعملي در رابطه با کنترل آنتي بيوتيک به استان ها ابلاغ شد و سازمان دامپزشکي کشور تلاش کرده تا با تشويق و حمايت هاي خود زمينه را براي توسعه کار واحدها فراهم کند و در 15 استان کشور به صورت عملياتي آغاز شد.

وي خاطرنشان کرد: با نصب کد رهگيري، محصولات غذايي و دامي در مرحله اي از توليد باعث دريابي محصولات و در صورت بروز مشکل شناسايي مي شوند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار