رئیس دانشگاه شهركرد، نقش دانشگاه ها در حل معضلات و مسائل اقتصادی و صنعتی، و موفقیت اقتصاد مقاومتی را مهم و اساسی عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

اسماعیل اسدی، در جمع هیأت رییسه، رؤسا و معاونان دانشكده ها و مدیران آموزشی دانشگاه شهرکرد، با تبریك آغاز سال تحصیلی جدید و تبیین دستاوردهای كشور در زمینه اهداف سند چشم انداز توسعه افزود: کشور ایران، با تلاش و همت جامعه علمی توانست، زودتر از موعد مقرر به جایگاه نخست علمی منطقه خاورمیانه دست یابد.

وی، با بیان اقدام های صورت گرفته در دانشگاه شهركرد در عرصه‌ های مختلف توسعه تحصیلات تكمیلی و افزایش رشته های دكترای تخصصی و كارشناسی ارشد، راهیابی درصد قابل توجهی از دانش آموختگان این دانشگاه به مقاطع تحصیلی تكمیلی و كسب درجه استادی توسط برخی از اعضای هیات علمی را از مهمترین دستاوردهای عرصه آموزشی عنوان كرد.

رئیس دانشگاه شهركرد، در ادامه با تشریح پیروزی بزرگ سیاسی كشور در برگزاری موفق نشست سران كشورهای غیرمتعهد، از آن به عنوان سونامی دیپلماتیك بر علیه استكبار یاد كرد.

اسدی، ضمن تبریك این پیروزی به ملت ایران افزود: امروزه دشمنان برای متوقف كردن حركت ایران اسلامی جنگ نرم، جنگ رسانه ای و روانی و جنگ اقتصادی را به كشور تحمیل كرده اند و قطعاً دانشگاه ها در این جنگ یكی از اهداف مهم خواهند بود.

وی، با یادآوری حساسیت های خاص این برهه از زمان تصریح كرد: مقابله با این هجمه ها، هوشیاری كامل را می طلبد و استادان دانشگاه، به عنوان افسران جبهه جنگ نرم نقش حساسی دارند.

اسدی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و طرح موضوع اقتصاد مقاومتی، نقش دانشگاه ها را در این اقتصاد بسیار مهم عنوان كرد و افزود: انتظار می رود دانشگاه بتواند نقش خود را در حل مسایل و مشكل های اقتصادی به خوبی ایفا كند.

وی، گسترش و تقویت ارتباط با صنعت و دیگر بخش های اجرایی كشور، استفاده بهینه از امكانات و هدایت پایان نامه ها و پرو‍‍ژه های تحقیقاتی به سمت رفع نیازهای صنایع و دستگاه های اجرایی را از راه های ایفای نقش مؤثر در اقتصاد مقاومتی عنوان كرد.

دانشگاه شهركرد، بیش از شش هزار دانشجو در 30 رشته مقطع كارشناسی، 30 رشته كارشناسی ارشد و دكترا و پنج رشته در دوره دیپلمای دامپزشكی در 30 گروه آموزشی و هفت دانشكده دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.