دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: تصمیم داریم با اسب شخصی به رقابت های باکو اعزام شویم و به احتمال زیاد اواخر مهر خواهد بود.

نوذر مظفری نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات سوارکاری لیگ قفقاز هم اکنون در باکو در حال برگزاری است و درصدد هستیم سوارکاران کشورمان را با اسب شخصی به این رقابت ها اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنونه دوستان در حال تلاش هستند تا مشکلات قرنطینه حل شود و ورزشکاران این بخشی در مسابقات حضور داشته باشند.

مظفری نژاد در ادامه گفت: برای این رقابت ها که از اوایل سال جاری در آذربایجان آغاز شده است سوارکاران ایرانی در چند دوره حضور داشتند و مقام های خوبی را کسب کرده اند و عملکردشان رضایت بخش بوده است.

وی گفت: این حضور سوارکاران در مسابقات قفقاز به دلیل تفاهم نامه سازمان دامپزشکی ایران با کشور آذربایجان است و امیدوارم این اعزام ها فتح بابی باری اعزام های بعدی باشد.

مظفری نژاد اضافه کرد: قصد داریم در آینده نزدیک در مسابقاتی که در حوزه قفقاز در مناطقی که قابلیت برگزاری این مسابقات را دارند حضور پیدا کنیم.

وی گفت: شرکت سوار کاری کشورمان در رقابت های بین المللی تجربیات آنها را بالا می برد و آنها از قوانین و مقررات برون مرزی شناخت بهتری پیدا می کنند

مظفری نژاد در خصوص حل مشکل قرنطینه گفت: متولی حل مشکل قرنطینه فدراسیون سوار کاری نیست و این سازمان با دامپزشکی است که باید این معضل را حل کند تا سوارکاران ایرانی به رقابت های بین المللی رهسپار شوند.

وی اشاره کرد: تاکنون جلسات متعددی با سازمان دامپزشکی داشته ایم و به آنها گفته ایم در حد توان برای حل مشکل قرنطینه کمک خواهیم کرد و از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

مظفری نژاد گفت: متأسفانه مشکل مشکل قرنطینه باعث شده است تا چند سالی از مسابقات بین المللی دور بمانیم و این عدم حضور می تواند به سوارکاری میهنمان ضربه بزند.

وی در خصوص بازسازی مجموعه سوارکاری نوروز آباد گفت: مسئولین سازمان ورزشی از این مجموعه دیدن کرده اند و شرکت تجهیز و توسعه امکان ورزش در حال بررسی این موضوع است و امیدواریم هرچه سریعتر کار بهسازی و بازسازی این مکان که مسابقات زیادی در آن برگزار می شود انجام شود و ورزشکاران از امکانات آن استفاده نمایند.

مظفری نژاد در خصوص رقابت های پرش با اسب قهرمانی کشوری گفت: مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور روز جمعه 31 شهریور با حضور سوارکارانی از 7 استان برگزار شد و در نهایت به نفرات برتر آن هدایایی اهدا شد.

همچنین رقابت های کورس پائیزه نیز هر هفته در مجموعه سوارکاری نوروز آباد انجام می شود و ورزشکاران به رقابت می پردازند.

وی عنوان کرد: مسابقات کورس پائیزه از سوم شهریور آغاز شده است و هشت هفته ادامه خواهد یافت تاکنون شش هفته برگزار شده است.

مظفری نژاد گفت: در این رقابت ها سوارکاران گنبدی نیز حضور دارند و رونق خاصی به این مسابقات داده اند.

وی یادآور شد: پیست مجموعه سوارکاری گنبد کاووس در حال باز سازی است و بهسازی این مکان به سوارکارانی که در فصل خاصی به رقابت می پردازند در شرایط بهتری سوارکاری کنند.

مظفری نژاد اظهار داشت: این مکان سابقه 40 ساله دارد و هر ساله مسابقات کورس در آن برگزار می شود و به طور حتم گنبد را می توان پایتخت کورس ایران نامید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات درساژ نیز که بخشی از سوارکاری است در کشور انجام می شود اما به اندازه کورس و پرش با اسب تبلیغ و فرهنگ سازی نشده است برای توسعه این ورزش باید آنرا در جامعه بیشتر معرفی کرد اگر این ورزش نیز در بین مردم بیشتر شناخته شود مطمئناً طرفداران بسیاری خواهد داشت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار