مدبرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت: امسال حدود دو هزار و 533 كلاس ششم ابتدایی در استان طراحی شده است كه از این تعداد 750 كلاس مستقل و مابقی چند پایه است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

امینی با بیان اینكه یكی از ابعاد تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، تغییر در ساختار سازمانی دوره های تحصیلی یا همان استقرار نظام 3-3-6 است، گفت: امسال حدود دو هزار و 533 كلاس ششم ابتدایی در استان طراحی شده است كه از این تعداد 750 كلاس مستقل و مابقی چند پایه است.

امینی با اشاره به تغییر محتوای كتاب های دوم ابتدایی و تالیف كتاب های جدید پایه ششم ابتدایی افزود: معلمان ویژه پایه دوم و ششم ابتدایی در تابستان امسال با شركت در دوره های ضمن خدمت آموزشهای لازم را فرا گرفته اند و در طول سال نیز این آموزشها ادامه خواهد داشت.درضمن امسال برای نخستین بار رسانه های آموزشی از جمله دی وی دی و كتاب راهنما را نیز در اختیار معلمان پایه های دوم و ششم قرار داده ایم.

وی از توزیع كامل كتب درسی دوره ابتدایی در تمام مناطق استان خبر داد و گفت: كتابهای مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز از طریق كتابفروشی های استان از 15 شهریور ماه توزیع شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش در خصوص فضاهای آموزشی كرمانشاه گفت: 27 پروژه از سوی نوسازی مدارس استان در مهر ماه امسال آماده تحویل است و 118 پروژه نیز در دست اجراست.

وی سرانه فضای آموزشی دانش دانش آموزان استان را بالاتر از میانگین كشور عنوان و تصریح كرد: اكنون سرانه فضای آموزشی در استان 7/5 متر است در حالیكه میانگین كشور حدود چهار متر است.

امینی تعداد كلاسهای درس فعال استان را در سال تحصیلی جدید 13 هزار و 392 كلاس برشمرد و گفت: میانگین تراكم دانش آموزان در هر كلاس درس حدود 24 نفر است كه این رقم كمتر از میانگین كشور است.

وی در پایان گفت: اكنون حدود 93 درصد از كلاسهای درس استان در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت یك شیفته اداره می شود./ع
برچسب ها: کرمانشاه ، ششم ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.