مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت مصوب با هدف جلوگیری از افزایش قیمت در این استان توزیع می‌شود.

محمد مهدی اکبری با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در مهرماه اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز شبانه روزی و مصارف عمده، تقاضا برای مصرف مرغ نسبت به عرضه افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: امسال گرمای بی سابقه هوا در تابستان و قطعی برق موجب کاهش جوجه ریزی در سطح کشور و به تبع در سیستان و بلوچستان و همچنین به تبع آن باعث کاهش نسبی تولید و افزایش قیمت موقتی مرغ در بازار شد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با بهبود شرایط آب و هوایی و افزایش جوجه ریزی هم اکنون تولیدات استان بتدریج روانه کشتارگاه و به بازار عرضه می‌شود و بزودی آرامش بر بازار حاکم خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ذخایر سیستان و بلوچستان و پیش بینی‌های انجام شده تداوم و گسترش عرضه مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم ۶۵۷ هزار ریال در سطح استان از طریق فروشگاه‌های دارای شرایط عرضه پروتئین و شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها ادامه دارد.

اکبری بیان کرد: در شهرستان زاهدان هم بیش از ۴۰ فروشگاه در نقاط مختلف حتی در ایام تعطیل کالا توزیع خواهند کرد تا علاوه بر فراوانی و قابل دسترسی کالا، شاهد تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت مرغ در سیستان و بلوچستان باشیم.

برچسب ها: مرغ منجمد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار