عضو کمیسیو صنایع و معادن مجلس گفت به مننظور حمایت بیشتر از مخترعان، مجلس مشورتی نخبگان خلاق با همکاری رئیس مجلس و اعضای کمیسیون‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ، حسین گروسی در نشست خبری جشنواره ایران خلاق با تاکید بر شناسایی نخبگان خلاق در تمام شهرستان‌های کشور اظهار داشت: باید نخبگان خلاق در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را شناسایی کنیم تا در اجرای طرح‌های مهم و انتصاب‌ها از آنها استفاده شود.


وی با بیان اینکه مجلس مشورتی نخبگان خلاق با همکاری رئیس مجلس و اعضای کمیسیون‌های مختلف ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: در دنیا برای پیشرفت اقتصادی سه عامل  نیروی انسانی، منابع اقتصادی و منابع مالی و سرمایه‌ای مهم است اما اهمیت نیروی انسانی از نظر اقتصاددانان بیشتر است.


گروسی تاکید کرد: کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از نیروی انسانی خلاق سبب مدیریت خلاق منابع مالی و در نهایت رشد اقتصادی آنها شده است.


رئیس فراکسیون تولید ملی در ادامه با اشاره به تصویب قوانینی مانند ارتقاء کیفیت خودرو و تولیدات داخلی، گفت: برای اجرای این قوانین نیاز به مدیران خلاق، با تجربه و با انگیزه است.


گروسی با تاکید بر بهره گیری از خلاقیت در تولید ملی گفت: نباید انتظار داشته باشیم مردم خودرویی را که 10 سال پیش طراحی شده است، استفاده کنند ،زیرا مردم به دنبال نوآوری و محصولات جدید هستند.


وی از تدوین پیش‌نویس قوانینی به منظور حمایت از کسانی که در عرصه تولید و کارآفرینی فعال هستند خبر داد و گفت: در این راستا با صنعتگران بخش خصوصی، بیمه، سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها پیش‌نویس‌هایی آماده شده که منشأی برای حمایت از نوآوران و افراد خلاق خواهد بود.


این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصویب قانون حداکثر استفاده از تولید داخل را عاملی برای حمایت از نوآوران و کارآفرینان داخل عنوان کرد و گفت: در بحث اقتصاد و تولید باید با تدبیر و خلاقیت شاهد ایجاد رشد اقتصادی باشیم.


وی در خصوص انتخاب برخی مدیران ناکارآمد در کشور تصریح کرد: برای انتصاب مدیران باید طبق قانون خدمات کشوری عمل شود و فرد مورد نظر از شرایط لازم برخوردار باشد که البته این موضوع در برخی موارد رعایت نمی‌شود.


گروسی ادامه داد: باید اصلاحاتی انجام شود و مدیران شرایط لازم را برای اخذ پست مدیریتی داشته باشند.


وی با تأکید بر لزوم تشکیل یک بانک اطلاعاتی از نخبگان کشور، گفت: در بسیاری از موارد، ملاک خوبی برای انتخاب مدیران وجود ندارد که این موضوع علاوه بر بخش‌های اقتصادی در بخش‌های دیگر مانند ورزش نیز دیده می‌شود.


عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: مجلس در تلاش است تا افراد دارای خلاقیت و تحصیلات مرتبط در پست‌های مدیریتی انتخاب شوند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار