پخش سریال "شهریار" از سیمای آذری شبکه جهانی سحر شروع شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، این مجموعه تلویزیونی به سرپرستی مهدی حسین زاده در 22 قسمت 50 دقیقه ای به زبان آذری دوبله شده است.

سعید بحرالعلومی مدیر دوبلاژ و گلی بیاتی مترجم "شهریار" هستند و صداپیشگانی همچون سعید جلوه گری (پدر شهریار- پدر لاله)، ندا سام (مادر شهریار)، فاطمه باقرالموسوی (عمه شهریار)، ونوس محسن زاده (کودکی شهریار- ثریا)، محمدرضا رضایی (جوانی شهریار)، مهدی حسین زاده (کهنسالی شهریار)، محمدعلی نوروش (میرزاده عشقی- شیخ محمد خیابانی- نیما یوشیج)، علی احمدی (استاد صبا- آیت ا... مرعشی)، لعیا نبیل پور (لاله- عزیزه همسر شهریار)، عبدا... بحرالعلومی (ملک الشعرای بهار)، صداقت نجف وند (ستارخان- بیوک دوست شهریار- پدر ثریا)، شهباز دولت نژاد (عبدالرحیم تبریزی- مرشد- مارگیر- سید محمود مرعشی)، وحید آقاپور (ایرج میرزا- تدین)، حامد منافی (قاسم- رسول)، سعید بحرالعلومی (عارف قزوینی- ابراهیم ادیب)، حبیب بحرالعلومی (حبیب دوست شهریار)، فرزانه شهیدی (گلرخ)، یوسف نوعی (امیری فیروزکوهی) و امین اشرفی (جوان انقلابی) به گویندگی در آن پرداخته اند.

مجموعه "شهریار" به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی پروانه پرتو، محصول سیما فیلم است. داستان این مجموعه پیرامون زندگی استاد شهریار شاعر آذری زبان ایرانی از دوران کودکی تا درگذشت اوست و از اواخر حکومت قاجار را به تصویر می کشد. سید اسماعیل، یکی از وکلای مشهور تبریز که در جنگ و شورش این شهر، چند فرزند خود را از دست داده، پس از به دنیا آمدن فرزندی از همسرش، کوکب خانم، تصمیم می گیرد برای حفظ فرزند آخر خود، او را به روستای خوشکناب نزد خواهرش بفرستد. مردی که بعدها به شهریار معروف می شود تا پایان دوره کودکی در این محل می ماند و در این سالها با ابراهیم ادیب که بعدها در زندگی او تاثیر زیادی دارد، آشنا می شود و ...

اردشیر رستمی، سیروس گرجستانی، پیام دهکردی، احمد آقالو، بهروز بقایی، سعید نیکپور، فرهاد قائمیان، لیلی تقوی، مهدی میامی، الهام حمیدی، مهسا کرامتی، صبا کمالی، رحیم نوروزی، امیرکاوه آهنین جان و اسماعیل خلج از جمله بازیگران این سریال هستند.

مجموعه "شهریار" از 6 مهر ماه هر روز ساعت 19:30 به وقت تهران از سیمای آذری شبکه سحر پخش می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۳
خیلی کاراشون قشنگه.
آخرین اخبار