دست اندرکاران دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ظهر امروز با امام جمعه کرمان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، احمد سعیدی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان اظهار داشت: در گذشته این جشنواره با عنوان جشنواره دفاع مقدس برگزار می شده که در سالهای اخیر به دلیل شرایط منطقه با عنوان جشنواره مقاومت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره میزبان 550 مهمان داخلی و خارجی است ، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 اثر از کشورهایی چون فلسطین، سوریه ، آمریکا و ... با موضوع بیداری اسلامی و مقاومت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سعیدی افزود: همچنین 600 اثر داخلی هم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در نوع خود آثار بی نظیری هستند.

وی تصریح کرد: این جشنواره سوم مهرماه در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح و هفتم مهرماه در محل موزه دفاع مقدس به کار خود پایان می دهد.

سعیدی با بیان اینکه این جشنواره از تمامی شبکه های سیما خصوصاً آی فیلم ، شبکه یک ، شبکه جام جم و شبکه سحر پخش خواهد شد ، اظهار داشت : فیلم های این جشواره علاوه بر سینماهای کرمان در 64 شهرمحروم و همچنین مناطق مرزی و برون مرزی به نمایش درخواهند آمد.

وی افزود: با توجه به اینکه این جشنواره به مدت 5 روز در کرمان برگزار می شود، تاکنون 800 ـ700 میلیون تومان از محل منابع ملی برای بازسازی سینماهای کرمان صرف شده است.

سعیدی دلیل برگزاری این جشنواره در کرمان را نقش ویژه استان کرمان در جریان دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: استان کرمان با لشکر 41 ثارالله نقش خیلی مهمی در 8 سال دقاع مقدس برعهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ، سیدیحیی جعفری ، امام جمعه کرمان هم بیداری اسلامی را یکی از مهمترین ره آوردهای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ دستاوردهای دفاع مقدس، مهمترین وظیفه نسل امروز است.

وی افزود: دفاع مقدس گنجینه ارزشمند ایستادگی ملت در برابر استکبار است.

جعفری نقش صهیونیست و آمریکا را در جنگ تحمیلی مهم دانست و افزود: امروز به رغم همه ی دشمنی ها ، مدرن ترین صلاح ها در اختیار ایران است و نیروی هوایی ، زمینی و دریایی ایران در آمادگی کامل بسر می برند.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی ، نقش مسئولین را بسیار مهم خواند و افزود: در مقطع حساسی زندگی می کنیم که دشمنان دنبال توطئه های زیادی هستند، وظیفه ی مسئولین در این زمان این است که در آماده باش کامل باشند و تلاش کنند تا شبهه ها را از ذهن مردم پاک کنند.

جعفری ارشاد و راهنمایی مردم را از فرائض و واجبات دنیای کنونی دانست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.