خطیب جمعه دهدشت با تبریك سالروز ولادت امام رضا (ع)، گفت: ارادت مسلمانان جهان و ملت ایران به آن حضرت از آثار مهم تقوای الهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام سید 'نصیر حسینی' در خطبه های نماز جمعه دهدشت افزود: عظمت علمی، معنوی و اخلاقی امام رضا (ع) موجب جذب ملت ایران به سوی آن حضرت هنگام ورود به خراسان شد.
وی امام رضا (ع) را همچون سایر ائمه اطهار (ع) آیینه تمام نیكویی ها دانست و بیان كرد: تمام جلوه های ربوبی در سیره، سخنان و سیمای آن حضرت نمایان بود.
حسینی ویژگی های مختلف مطرح شده امام رضا (ع) در روایات را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: هر یك از این روایات ظهوری از جلوه های نورانی امامت است كه ابعادی از سیمای معنوی و ملكوتی آن حضرت را فرا روی حق طلبان قرار می دهد.
وی امر به معروف و نهی از منكر را یكی از ویژگی های بارز امام رضا (ع) دانست و عنوان كرد: آن حضرت در مقاطع مختلف زندگی خود توانست سیاست های باطل زمامداران ستمگر را با این اقدام خنثی كرده و چهره حق و حقیقت را نمایان كند.
حسینی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منكر به حدی در زندگی امام رضا (ع) بارز بود كه یكی از مهمترین دلایل شهادت آن حضرت محسوب می شود./س

برچسب ها: امام ، رضا ، آثار ، تقوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.