عفو بين الملل با انتقاد از نگهداري طولاني مدت زندانيان در سلول انفرادي در زنداني در ايالت کاليفرنيا آمريکا، اين اقدام را ظالمانه و نقض آشکار قوانين بين المللي دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ عفو بين الملل در گزارشي اعلام کرد رفتار توهين آميز با زندانيان در زندان ايالتي پليکان بي در ايالت کاليفرنيا به منزله نقض قوانين بين المللي است.  
بنا بر اعلام اين سازمان، حدود سه هزار زنداني در زندان "پليکان بي" واقع در شمال کاليفرنيا- که تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد- و زندان ايالتي "کورکوران" واقع در بخش روستايي ايالت کاليفرنيا در انزواي  شديد نگهداري مي شوند. اين زندانيان در سلول هاي انفرادي نگهداري مي شوند، با هيچ انساني تماس ندارند و از نور خورشيد و هواي تازه و برنامه هاي توانبخشي محرومند.
زندانهاي ايالتي کاليفرنيا همواره با مشکل اعتصاب غذاي زندانيان، خشونتهاي گاه و بيگاه و جمعيت بيش از حد رو به رو بوده اند. با وجود اجراي برنامه انتقال مجرمان با تخلفات کوچک به زندانهاي منطقه اي  که از پارسال آغاز شده است، زندانهاي ايالتي کاليفرنيا بيش از 50 درصد ظرفيت در خود زنداني جاي داده اند.  
مسئولان ايالت کاليفرنيا پس  از آن تصميم به انتقال زندانيان زندانهاي ايالتي به مناطق ديگر گرفتند که دادگاه عالي آمريکا با صدور دستور العملي اعلام کرد جمعيت بيش از حد سي و سه زندان ايالتي موجب بيماري و مرگ زندانيان شده است.  
عفو بين الملل گزارش انتقادآميز خود را در حالي منتشر کرد که چند ماه پيش گروههاي حامي حقوق بشر بر ضد مسئولان کاليفرنيا به علت نگهداشتن طولاني مدت افراد در سلولهاي انفرادي در زندان پليکان بي شکايت کردند. بنا بر اعلام اين گروهها، مسئولان زندان حقوق بيش از پانصد زنداني را که ده تا 28 سال در انزواي کامل در زندان به سر برده اند نقض کرده است. 
فردي گري، از زندانيان سابق زندان پليکان بي در مصاحبه با عفو بين الملل گفت :  پس از حدود هفت سال زنداني شدن در يک سلول انفرادي، هنوز ترس از تنهايي تمام وجودم را به لرزه در مي آورد.
بنا بر اعلام عفو بين الملل، گري در سن شانزده سالگي در خصوص سرقت مسلحانه مجرم شناخته شد و دوره محکوميت خود را در يک زندان ديگر سپري مي کرد، اما پس از اعلام مقامات درباره عضويت فعال وي در يک باند  تبهکار مکزيک، او را به زندان پليکان بي منتقل کردند. اين فرد پس از گذراندن هفت سال در واحد امنيتي زندان پليکان بي پارسال آزاد شد.  
وي گفت شرايطي که وي و زندانيان ديگر در آن به سر مي بردند، فرقي با شکنجه نداشت و بر رفتار زنداني ها داخل و خارج از زندان تاثير بدي گذاشت. 
پاييز گذشته زندانيان پليکان بي در اعتراض به شرايط واحدهاي امنيتي که زندانيان در آن نگهداري مي شدند اعتصاب غذا کردند. دامنه اين اعتصابات به هفت زندان ديگر در ايالت کاليفرنيا گسترده شد.
برچسب ها: عفو ، بین الملل ، آمریکا ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار