ناظرگمركات گيلان ومديركل گمرك انزلي گفت: در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش می کنیم با شناسایی فعالان اقتصادی خوشنام که براساس استانداردهای بین المللی معرفی می شوند، تسهیلات و امکانات ویژه ای به آنها دهیم.

 

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،پرويزتقوي افزود: واجدين شرايط مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي گمرك ايران به آدرس www.irica.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و از تسهيلات ويژه فعالان اقتصادي خوشنام بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: شاخصهاي شناسايي فعالان اقتصادي دربانک جهانی تهیه وهرساله بیش از 170 کشور در فضای کسب و کار رتبه بندی می شوند و کشورها با در نظر گرفتن این رتبه بندی برای کسب رتبه بهتر بیشتر تلاش می کنند.

ناظرگمركات گيلان ومديركل گمرك انزلي خاطرنشان کرد: 10 شاخص در این رتبه بندی مطرح است که یکی از آنها تجارت خارجی یا فرامرزی است.

وی افزود: برای صادرات درکشورمان درشاخص تجارت خارجی 20 روز زمان اعلام شده است که این مدت به چهار حوزه آماده کردن اسناد، ترخیص گمرکی، تخلیه و بارگیری در بنادر و حمل ونقل داخلی تقسیم می شود.

تقوي گفت : از 20 روزی که برای صادرات در نظر گرفته شده، تنها دو روز به ترخیص گمرکی اختصاص دارد و 18 روز دیگر مربوط به آماده کردن اسناد، حمل ونقل و سایر موارد است.
وي افزود: براساس شاخص فرامرزی، برای واردات کشورمان نیز 31 روز درنظرگرفته شده که دو روز آن برای ترخیص کالا، 19 روز آماده کردن اسناد، 5 روز تخلیه بارگیری در بنادر و 5 روز مربوط به حمل و نقل است.

ناظرگمركات گيلان و مديركل گمرك انزلي، میانگین رویه انجام تشریفات گمرکی درزمینه صادرات و واردات در دنیا را 15 روز اعلام و تصریح کرد: ما نیز باید به 15 روز برسیم. وی اضافه کرد: در تشریفات گمرکی کشور تنها گمرک دخالت ندارد و در برخی مواقع سازمان ها و نهادها دیگری نظیر استاندارد، قرنطینه نباتی، بهداشت و... باید مجوزهای قانونی و فنی لازم را صادر کنند.
برچسب ها: گمرک ، نظارت ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار