بانک هویت ژنتیک در 10 استان کشور راه اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  معاون اداری - مالی سازمان پزشکی قانونی کشور در شیراز با اشاره به ضرورت ایجاد بانک هویت ژنتیک ایرانیان گفت: با توجه به اینکه ایجاد این بانک هزینه بالایی دارد و نیازمند ایجاد زیرساخت های بسیاری است، بانک هویت ژنتیک در 10 استان کشور راه اندازی می شود .
 داودآبادی افزود: طبق برنامه پنجم توسعه قضایی، تشکیل بانک هویت ژنتیک ایرانیان به عهده سازمان پزشکی قانونی گذاشته شده و با راه اندازی و ایجاد این بانک، به کشف جرایم و شناسایی هویت مجرمان کمک بسیاری خواهد شد.
او اظهارداشت: هم اینک برای شناخت هویت افراد از اثر انگشت استفاده می شود لیکن با راه اندازی این بانک، پس از نمونه برداری از خون افراد، با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود ، هویت ژنتیکی فرد مشخص می شود و به صورت یک کارت در اختیار وی قرار می گیرد و درسامانه هویت ژنتیکی پزشکی قانونی نیز ثبت می شود.
داودآبادی گفت: در صورت بروزاتفاق یا حادثه ای برای آن فرد یا وقوع جرم و جنایت، می توان با استفاده از اطلاعات هویت ژنتیکی که در اختیار داریم مشخص کنیم که آثاروعلایم به دست آماده متعلق به چه فردی است.
وی، انجام این کار را یکی از اولویت های کاری سازمان پزشکی قانونی دانست و افزود: در صورت اختصاص بودجه لازم وفراهم شدن زیرساخت ها،راه اندازی این بانک به صورت مرحله به مرحله ودرکوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود./س

برچسب ها: بانک ، هویت ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.