اجرای 14 طرح جدید كشاورزی ، به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی سیستان و بلوچستان كه با حضور مسوولان دستگاههای اجرایی برگزار شد ، سرمایه طرحهای مذكور را 341 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این طرحها شامل صنایع تبدیلی و پرورش دام و طیور در نقاط مختلف استان می شود.
حاتم نارویی اظهار داشت: امسال دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان تولید محصولات كشاورزی سیستان و بلوچستان دو هزار و 985 میلیارد ریال به صورت تسهیلات با كارمزد هفت درصد به این استان اختصاص داده است.
وی بیان كرد: دانش آموختگان بخش كشاورزی و متقاضیان ایجاد طرحهای كشاورزی می توانند با تشكیل تعاونی از تسهیلات مذكور برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید و صادرات در سیستان و بلوچستان استفاده كنند. 
وی با تاكید بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم برای استفاده از فرصت ایجاد شده و دریافت تسهیلات مطلوب ویژه طرحهای كشاورزی در سیستان و بلوچستان گفت: افزایش توان محصولات كشاورزی استان با مشاركت و اراده مردم محقق می شود.
رییس ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین با تاكید بر جانمایی مناسب برای اجرای طرح های كشاورزی بیان كرد: برخی از طرحهای كشاورزی در گذشته به علت بی توجهی نسبت به انتخاب محل مناسب برای اجرا از محل بالایای طبیعی متحمل خسارت فراوانی شد.
وی گفت: برای استفاده مطلوب از تسهیلات بخش كشاورزی و جلوگیری از خسارت های احتمالی، انجام نظارت فنی طرحهای كشاورزی از سوی سازمان جهاد كشاورزی، نظارت مالی طرحها از سوی بانكهای عامل و نظارت عالیه بر آنها از سوی سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: اكنون 23 درصد از گوشت مرغ ، 40 درصد از شیر و 60 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان توسط واحدهای تولیدی و عرضه مواد غذایی داخل منطقه تامین و تهیه می شود.
محمد كیخا افزود: در صورت اجرای طرحهای جدید توسعه ای و استفاده از تسهیلات در اختیار این طرحها، سهم عمده ای از نیاز مردم سیستان و بلوچستان به انواع محصولات كشاورزی از سوی تولیدكنندگان داخل استان تامین خواهد شد. /س

برچسب ها: اجرای ، طرح ، جدیدکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.