معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور گفت: جمعیت دانشجویی تحت پوشش آموزش های مهارتی در كشور، تا پایان برنامه پنجم، به 50 درصد كل جمعیت دانشجویی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد  :
دکتر رجبعلی برزویی، در نشست خبری با خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در جریان سفر به شهركرد، افزود: با اجرای نظام جدید آموزش علمی كاربردی در كشور، تا پایان برنامه پنجم توسعه، جمعیت دانشجویان حوزه آموزش مهارتی، از 15 درصد جمعیت دانشجویان تا سقف 50 درصد افزایش خواهد یافت.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، با بیان اینكه توسعه اشتغال در كشور، نیازمند افزایش آموزش های مهارتی است، گفت: با اجرای این نظام آموزشی كه از ابتدای مهرماه در این دانشگاه آغاز شده، فارغ التحصیلان دانشگاه علمی كاربردی می توانند علاوه بر فراگیری رشته دانشگاهی، آموزش های مهارتی و اشتغال را نیز فرا گیرند.

وی افزود: ورودی های امسال دانشگاه علمی كاربردی، قبل از نیم سال اول، یك دوره كاربینی را به مدت یك هفته سپری می كنند.

برزویی گفت: در این مدت، دانشجویان با حضور در محیط كاری مرتبط با رشته خود، آموزش‌های لازم را دیده و با بعد عملی رشته خود آشنا می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، در ادامه، از شركت دانشجویان پودمانی ورودی 91 دانشگاه علمی كاربردی در دوره كارورزی در دوران تحصیل خبر داد و افزود: دانشجوی پودمانی، موظف است بعد از گذراندن سه ترم از تحصیل خود، یک دوره دو الی سه ماهه را در محیط كار سپری و دوره بعدی كارورزی را نیز در زمان فارغ التحصیلی انجام دهد.

دکتر برزویی گفت: هم اكنون، 600 رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می شود كه سال آینده، این تعداد به هزار رشته افزایش خواهد یافت.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، بمنظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.