طبق آمار رسمي سازمان فني وزارت کشور در سال 83 متوسط عمر جداول بتني در شهرهاي ايران 3 سال اعلام شده که اين خطر بزرگي براي سرمايه هاي ملي کشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محسن تدين در سمينار تخصصي قطعات پيش ساخته جداول شهري با بيان اينکه قطعات بتني به دليل قرار گرفتن در معرض عوامل جوي آسيب هاي فراواني را مي بينند گفت: قطعات بتني در ايران به دليل آسيب پذيري بالا ، شکل ظاهري آنها از بين مي رود و قابل استفاده نخواهند بود.

وي ادامه داد: طبق آمار رسمي سازمان فني وزارت کشور در سال 83 متوسط عمر جداول بتني در شهرهاي ايران 3 سال اعلام شده که اين خطر بزرگي براي سرمايه هاي ملي کشور محسوب مي شود.

 تدين در ادامه تصريح کرد: سرمايه هاي مردم صرف توليد جداول شهري مي شود که اين سرمايه ها بعد از 3 سال از بين رفته که خسارت هاي جبران ناپذيري به دنبال دلرد.

عضو هيات مديره انجمن بتن ايران با اشاره به اينکه توليد قطعات بتني از طريق سوخت انجام مي شود گفت: اين سرمايه ها برگشت ناپذير است و آلودگي هاي محيط زيست را در پي دارد.

 تدين در ادامه تصريح کرد: به ازاي هر يک تن توليد سيمان، يک تن گاز گلخانه اي ايجاد مي شود که اين موجب گرم شدن زمين و از بين رفتن لايه ازن مي شود.

وي در ادامه يادآور شد: امسال 70 تن سيمان در کشور توليد شد که به ازاي اين ميزان گاز گلخانه اي ايجاد شده که همين امر آلودگي هاي زيست محيطي و به دنبال آن از بين رفتن لايه ازن را به همراه دارد.

تدين با اشاره به اينکه متوسط عمر قطعات بتني سه سال است، افزود: در کشورهاي پيشرفته دنيا متوسط عمر قطعات بتني بين 20 تا 25 سال است.

عضو هيان مديره انجمن بتن ايران در ادامه اظهار داشت: کشورهاي پيشرفته دنيا نگران محيط زيست و سرمايه هاي خود هستند و همين امر باعث شده که عمر قطعات بتني خود را افزايش دهند.

تدين در ادامه افزود: مرکز تحقيقات مسکن و شهرسازي براي شهرداريها دستور العمل هايي مبني بر نمونه گيري و آزمايشات دقيق بتن را تهيه کرده است که متاسفانه شهرداري ها تاکنون به اين دستورالعمل ها را جامع عمل نپوشانده اند. 

وي در ادامه خاطر نشان کرد: بايد روابط و معيارهايي براي شناسايي جداول شهري مناسب از غير مناسب شناسايي و ميزان مقاومت آنها را مشخص کنيم.

تدين در ادامه توضيح داد: بايد شهرداري ها را موظف کنيم که خريداران جداول ضوابط استاندارد قطعات بتني را رعايت کنند و عمر قطعات توليدي بتن را به 25 سال به بالا برسانند./س
برچسب ها: عمر ، قطعات ، بتنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار