نماينده مجلس الشعب سوريه، دخالت‌هاي بيگانگان را عامل پيچيده شدن اوضاع سوريه دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛‌"شريف شحاده "  با اشاره به اظهارات اخير "اخضر ابراهيمي" فرستاده ويژه سازمان ملل درباره اوضاع سوريه گفت: علت پيچيدگي اوضاع سوريه، دخالت بيگانگاني است كه به حمايت مالي و سياسي از گروه‌هاي مسلح همت گماشته‌اند. اين كشورها بايد حمايت تسليحاتي و لجستيكي از اين گروه‌ها را متوقف كنند.

وي افزود: رهبري سوريه به الابراهيمي ابلاغ كرده بود كه بيش از پنج هزار جنگجوي مسلح بيگانه در سوريه هستند، اين در حالي است كه اين رقم در حال حاضر به هفت هزار نفر رسيده است و اين افراد عامل اصلي شدت گرفتن بحران در سوريه هستند. به اين ترتيب كشورهايي كه آتش افروزي در سوريه را پيشه خود كرده اند بايد براي ارائه راه حل كمك كنند.

نماينده مجلس الشعب سوريه خاطر نشان كرد: اگر تحريك بيگانگان نباشد، سوري ها قادرند پاي ميز مذاكره بنشينند. در واقع گروه‌هاي مسلح نمي‌توانند راه حلي براي سوريه ارائه دهند و به عكس تنها كاركرد آن ها پيچيده كردن بحران است. گروه‌هاي مسلح ويژگي ديگري غير از كشتار، تجاوز و آتش زدن سازمان‌هاي دولتي ندارند.

وي تاكيد كرد: اين گروه‌ها در حال حاضر ديگر از قدرت كافي براي به دست گرفتن ابتكار عمل برخوردار نيستند و به نظر مي رسد كه اربابان آن ها به اين نتيجه رسيده اند كه در پيش گرفتن اين راه در برخورد با سوريه به بن بست مي انجامد.

"شريف شحاده" در پايان افزود: اطلاعات دقيقي درباره شمار افراد مسلح و اماكن استقرار آنها در دست داريم و دمشق، حلب، حمص، اللاذقيه در دست دولت سوريه است و شمار بسيار زيادي از افراد مسلح كه در اين شهرها بودند يا كشته شده‌اند يا خود را تسليم كرده‌اند و عده‌اي ديگر اين شهرها را ترك كرده‌اند و اطمينان يافته اند كه توانايي مقابله با ارتش و مردم سوريه را ندارند.

برچسب ها: سوریه ، ارتش ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار