رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تقویت جبهه تولید ملی با توسل و تکیه بر دستاوردهای عظیم علمی و تحقیقاتی و استفاده از توانمندی‌ها به ویژه در بخش کشاورزی سبب زمین‌گیر شدن استکبار در تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی دیروز در نشست با مسئولان مراکز تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل افزود: در سالی که با درایت مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین نقشه راهی به مانند اقتصاد مقاومتی تعریف، تبیین و تفسیر شده است همه باید به تقویت این مؤلفه‌های ارزشمند کمک کنیم تا کشور ما به یک قدرت و توانمندی واقعی در عرصه خودکفایی اقتصادی به ویژه تولیدات کشاورزی برسد.

وی گفت: ‌دیگر امروز برای ما زیبنده نیست که مایحتاج ضروریمان از برخی کشورهای غربی و سلطه‌گر تأمین شود در حالی که ما از هوا و آب مناسب، خاک قابل کشت، محققان و پژوهشگران برجسته و شرایط مناسب تولید و بهره‌برداری برخوردار هستیم و هرگونه کوتاهی و غفلت در این زمینه بزرگ‌ترین خیانت در تولید و اقتصاد مقاومتی برای این کشور است.

گنجی دانشگاه محقق اردبیلی را بازوان توانمند مجموعه جهاد کشاورزی در انجام و به ثمر نشستن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی توصیف کرد و افزود: استان اردبیل از عظیم‌ترین ظرفیت کشاورزی و تولید محصولات متنوع برخوردار است به شرط آن که به دو اصل نیروی انسانی متخصص و بهره‌برداری صحیح از منابع آب و خاک توجهی ویژه داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل یوسف جهانی نیز گفت: با توجه به اینکه این استان قطب تولید غلات، گندم، جو و سیب‌زمینی است و همچنین محصولات متنوع دانه‌های روغنی تولید می‌کند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه در حال انجام است که با مشارکت دانشکده کشاورزی محقق اردبیلی می‌توان طرحهای خاص و مشترک تعریف و اجرایی کرد.

وی افزود: این مرکز در زیر شاخه‌های خود در مغان، مشگین‌شهر و چند شهر خلخال آماده ارایه و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به همت اساتید و دانشجویان برتر است./س

برچسب ها: اردبیل ، تقویت ، جبهه ، تولید ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.