نماينده مردم اروميه در مجلس از تلاش نمايندگان براي جمع‌آوري امضا به‌منظور جداسازي وزارتخانه‌هاي ادغام‌شده در آينده نزديك خبر داد.

عابد فتاحي نماينده مردم اروميه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه پس از يک سال از تشکيل وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي هنوز ابلاغيه شرح وظايف و آيين‌نامه داخلي اين وزارتخانه‌ها تدوين و مشخص نشده است، گفت: ادغام وزارتخانه‌ها نه تنها سود و منفعتي براي کشور نداشته بلکه موجب تضرر نيز شده است چرا که تشكيل 3 وزارتخانه‌ از ادغام 6 وزارتخانه پيشين به كاهش كارآيي آنها منجر شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به مشکلاتي که وزارتخانه‌هاي ادغامي در انجام وظايفشان داشته‌‌اند بهتر است وزارت راه و شهرسازي ، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي از يکديگر تفكيك و هر کدام تبديل به يک وزارتخانه مجزا شوند.

فتاحي همچنين افزود: بسياري از نمايندگان بر انتزاع وزارتخانه‌ها تاکيد دارند لذا بهارستان آمادگي جمع‌آوري امضا از نمايندگان براي اين موضوع و تقديم آن به هيئت رئيسه را دارد.

عضو کميسيون بهداشت در پايان خاطرنشان کرد: در صورت موافقت نمايندگان با جداسازي وزارتخانه‌هاي جديدالتأسيس، مجلس آماده کمک به دولت براي تعيين وزرا خواهد بود.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: وزارتخانه ، دولت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار