آيت ا...محسن غرويان خواستار تبدیل شدن مشهد به مرکز برپایی کرسی های آزاد اندیشی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آيت ا...محسن غرويان از مدرسان حوزه عليمه قم با بيان اين كه هجرت تاريخ ساز حضرت رضا(ع) باعث رشد و گسترش فرهنگ تشيع در ايران شد گفت:با حضور تمدن ساز ايشان در ايران،فرهنگ تشيع در اين سرزمين تثبيت شد و خراسان به پايگاه فرهنگي اسلامي و شيعي تبديل شد.

وي با اشاره به اين كه ويژگي برجسته فرهنگ رضوي تاييد عقلانيت به عنوان مرجع فهم مباني ديني است، افزود:بقيه مذاهب اسلامي نص گرا هستنددر حالي كه معارف امام هشتم(ع) داراي وجهه عقلاني است.

این استاد حوزه علميه قم با بيان اين كه با وجود بارگاه امام رضا(ع) در مشهد،كشور ما همواره از معنويتي عميق برخوردار شده است تصريح كرد: در مشهد چنان حال و هواي معنوي حاكم است كه نظير آن را در هيچ جاي ديگري نمي توان ديد.

غرويان به بركات بي شمار حضور ثامن الحجج در ايران اشاره كرد و ياد آور شد: آنچه در جوار بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) مي گذرد خير و بركت بي پايان است.

وي ادامه داد: از آثار حضور امام رضا(ع) در ايران شكل گرفتن تمدني باشكوه پيرامون ايشان است به عنوان نمونه كتابخانه باشكوه آستان قدس رضوي ،مجموعه اي بي نظير را در مشهد به وجود آورده است كه نياز علمي و مطالعاتي انبوهي از محققان و پژوهشگران را برطرف مي كند.

اين مدرس حوزه علميه قم با اشاره به مناظرات ععلمي امام رضا(ع) با سران اديان و مذاهب مختلف كه در خراسان برگزار مي شد خاطرنشان كرد: آن حضرت فرصت توليد علم و تعامل فكري را در در روزگار خود فراهم كردند كه از اين جهت بايد ما بايد به ايشان تاسي كنيم و شايسته است مشهد را به مركز توليد علم و انديشه و محلي براي بر پايي كرسي هاي آزاد انديشي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، تبديل كنيم/ س

برچسب ها: مشهد ، کرسی ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.