سود دهها میلیارددلاری «روباه پیر» از استعمار برادر اروپایی

انگلیسی ها از طریق کارشناسان و رسانه های حامی خود این شایعه را تقویت می کنند که در صورت استقلال اسکاتلند از انگلیس، دولت این کشور نمی تواند رفاه مردم را تامین کند .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کشور اسکاتلند از جمله مستعمره های سیاسی انگلیس محسوب می شود که تاکنون نتوانسته استقلال خود را کسب کند و این موضوع برای بسیاری از مردم این کشور یک دغدغه سیاسی مهم محسوب می شود.

قرار است همه‌ پرسی استقلال اسکاتلند در پاییز سال ۲۰۱۴ برگزار شود و با توجه به دسترسی اسکاتلند به حوزه های ذخیره نفت و گاز دریای شمال، مردم این کشور قادر خواهند بود در صورت استقلال به راحتی کشور خود را اداره کرده و پس از ۳۰۷ سال حکومت انگلیس بر این کشور، بار دیگر کشور مستقل اسکاتلند را تاسیس کنند.

اکنون نیز زمزمه های استقبال مردم از این استقلال در حال شنیده شدن است و تصمیم هزاران نفر از طرفداران استقلال اسکاتلند از انگلیس برای برگزاری تظاهرات در اواخر هفته در شهر ادینبورو به عنوان گامی محکم در جهت استقلال از انگلیس محسوب می شود.

آنها قصد دارند علاوه بر امسال، سال آینده هم این تظاهرات را برگزار کنند.

البته انگلیسی ها نیز بیکار نبوده و از طریق کارشناسان و رسانه های حامی خود این شایعه را تقویت می کنند که در صورت استقلال اسکاتلند از انگلیس، دولت این کشور نمی تواند رفاه مردم را تامین کند و بهتر است آنها زیر نظر برادر بزرگ خود بمانند.

بسیاری معتقدند که اگر استقلال اسکاتلند از انگلیس حتمی شود آنگاه دولت انگلیس باید اختیار منابع مالی اسکاتلند از جمله درآمدهای ناشی از فروش نفت دریای شمال را که سالیانه 34 میلیارد دلار برآورد می شود به اسکاتلند واگذار کند و این در حالی است که انگلیس دچار بحران مالی شدید است و این اتفاق ضربه ای دیگر به روباه پیر محسوب می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار