عربستان سعودی در پوشش گفت و‌گوی ادیان و مذاهب، در حال اجرای برنامه های خود جهت صدور وهابیت به نقاط مختلف دنیا است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  روزنامه "التشرین" در مطلبی نوشت: "مرکز گفت و گوی ادیان" ، و طرح جهانی "پیام های صلح"، همگی برنامه هایی هستند که از سوی عربستان سعودی و تحت عناوین فریبکارانه‌ای مانند "تبلیغ فرهنگ ایمان با گفت و گو، و تبلیغ صلح و مفاهیم آن" حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شوند.

این روزنامه سوری افزود: حمایت عربستان سعودی از ادیان و مذاهب در واقع به هدف صدور تفکر وهابی تکفیری و جنگ طلب به کشورهای دیگر است، تا از دین برای اهداف و منافع خاص استفاده شود.

بر اساس این گزارش، حمایت سعودی‌ها از برنامه "پیام‌های صلح" در واقع ارسال روزانه سلاح و پول برای عناصر مسلح تکفیری به سوریه، جهت قتل انسانهای بی‌گناه و تخریب زیرساخت‌ها و دارایی های مردم سوریه است.

التشرین تأکید کرد: عربستان سعودی باید نام طرح ها و برنامه های خود را به "مرکز ملی گسترش وهابیت" و یا "مؤسسه خیریه جهانی توزیع سلاح" و ... تغییر دهد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: با این حال عربستان باید طرح گفت و گو و صلح را قبل از هر چیز در داخل انجام دهد، چرا که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، عربستان بیشتر به اینگونه مسائل نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار