نماینده مردم اردبیل و سرعین به ضرورت شناساندن شخصیت حضرت رضا(ع) به جهانیان تاكيد کرد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری جشن‌‌های میلاد رضوی، مصطفی ‌افضلی فرد گفت: آستان قدس رضوی شایسته است تدابیر خاصی را در جهت معرفی چهره‌ي تابناک حضرت رضا(ع) و خصوصیات اخلاقی، اجتماعی این امام همام بیاندیشد واین نکات ارزنده را به جهانیان عرضه کند

افضلی فرد با اشاره به روش معرفی، حسن کلام، سلوک، سیره و روش حضرت رضا (ع) عنوان کرد: معرفی این ویژگی‌ها نيازمند به، روش‌های جذاب و جامع تبلیغی است.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در صورتی که از این روش‌ها به‌صورت اصولی و جامع استفاده شود، می‌توانیم نشان دهیم که این حریم مطهر پایگاه عمده فرهنگی و اجتماعی برای کل بشریت است.

وی تاثیرات وجودی قطب عالم امکان حضرت رضا(ع) را در قلب‌های مسلمانان جهان بسیار مهم دانست و گفت: مردم اگر بدانند كه مکتب حضرت رضا(ع) پایگاه پاسخگویی به نیازهای بشری است، همه در زیر سایه این پایگاه جمع می‌شوند.

افضلی فرد اعلام کرد: امام رضا(ع) محور اتحاد، یکپارچگی وکانون توجه جوامع بشری است که وجود این امام بزرگوار باعث آرامش محبان حضرت است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از این پایگاه معنوی اذعان کرد: ما می‌توانیم از این پایگاه به عنوان اکسیری در جهت حل و فصل معضلات اجتماعی بیشترین بهره را بگیریم.

این استاد دانشگاه افزود: تمام اهل بیت از صفات خاصی بهره‌مند هستند اما حضرت‌رضا(ع) در بعد علمی سرآمد تمام علما و اندیشمندان بود و آنان نیز اقرار به علم فراگیر حضرت می‌کردند.

افضلی فرد رأفت و مهربانی را از دیگر صفات ارزشمند حضرت‌رضا(ع) دانست و ادامه داد: حضرت‌رضا(ع) در برخورد با ناتوانان و همنشینی با بردگان نیز سرآمد همگان بودند.


برچسب ها: ضرورت ، شناساندن ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.