از آن جایی که مشورت کردن در جامعه کم‌ رنگ شده است، افراد باید در نظر داشته باشند که نباید از اهمیت مشورت کردن در زندگی کاسته شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک جامعهشناس گفت:با توجه به توصیههای دین اسلام و روایات، مشورت امری ضروری مطرح شده است و در اخلاق اسلامی بحث مشورت از فضائل اخلاقی محسوب شده و در مقابل رذائل اخلاقی قرار دارد.

هاشمی افزود: دربحث روانشناختی موضوعی با عنوان بارش مغزی وجود دارد که در آن افراد با تشکیل گروه و مشورت کردن با یکدیگر بهترین تصمیم را برای انجام کارهای خود در نظر می‌گیرند و نتیجه مطلوبی از هم فکری یکدیگر کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ مشورت در موارد مهمی چون تحصیل، شغل و ازدواج به درستی نهادینه نشده است،تصریح کرد:مردم باید بدانند که مشورت و تأثیر آن در خانواده از چه جایگاهی برخوردار است تا در هیچ شرایط کاری را بدون مشورت انجام ندهند.

این جامعهشناس کاهش استفاده از سرمایه اجتماعی یعنی مشورت را خطرناک عنوان کرده و ادامه داد: گاهی دیده می‌شود که خانواده‌ها به جای مشورت در کارها و مشکلات از یکدیگر دور شده و در بیشتر موارد راه نادرست را انتخاب می‌کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و نهادهای مرتبط باید در راستای گسترش فرهنگ مشورت کردن به درستی عمل کنند./س

برچسب ها: اهمیت ، مشورت ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.