مديرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادي سازمان شيلات ايران گفت: با ساخت بنادر چند منظوره، گام موثري براي تامين هزينه ها و تامين بخشي از نيازهاي کشور برداشته مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، سيد مصطفي بهشتيان گفت: واگذاري مديريت بهره برداري و نگهداري بنادر صيادي به بخش خصوصي بر اساس اصل 44 قانون اساسي که در چند سال اخير صورت گرفته، نتايج بسيار مثبتي داشته است.

وي ادامه داد : با اين اقدام علاوه بر افزايش بهره وري، بخشي از هزينه هاي نگهداري بنادر صيادي را سرمايه گذاران بخش خصوصي تامين مي کند.

مدير کل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادي سازمان شيلات تصريح کرد: همچنين مي توان با ساخت بنادر چند منظوره، گام موثري براي تامين هزينه ها و در کنار آن تامين بخشي از نيازهاي کشور برداشت. 

بهشتيان گفت: به طور مثال ساخت بنادر صيادي که بتوان از آنها بهره برداري گردشگري نيز داشت، نمونه اي از بنادر صيادي چند منظوره است. 

مدير کل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادي سازمان شيلات ايران با تاکيد بر اينکه اين اقدام رضايت گردشگران را به دنبال خواهد داشت، گفت: مي توان از حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي استفاده کرد.

وي يادآور شد: به اين ترتيب گردشگران علاوه بر استفاده از تورهاي دريايي از طريق اسکله هاي صيادي مي توانند از نزديک با چگونگي صيد و صيادي آشنا شوند و از نزديک انواع ماهيان صيد شده را مشاهد کنند که جذابيت بسياري براي گردشگران خواهد داشت.

بهشتيان خاطرنشان کرد: به طور مثال مشاهده عروسهاي دريايي به دام افتاده در تورصيادان مي تواند براي گردشگران بسيار جذاب و هيجان انگيز باشد.

وي گفت: در صورت حضور سرمايه گذار بخش خصوصي، بندر صيادي بابلسر توان بهره برداري گردشگري و اکو توريستي را دارد و بندر صيادي هنديجان در خوزستان نيز پتانسيل استفاده گردشگري را دارد.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران افزود : بنادري که نزديک شهرهاي اصلي يا داخل شهر قرار دارند،اين پتانسيل را دارا هستند در صورت لزوم با افزودن برخي تجهيزات به منطقه گردشگري تبديل شوند. 

بهشتيان، بنادر صيادي جواد الائمه، بندر عباس، نهر قصر و جفره را از ديگر بنادر صيادي کشور اعلام کرد که توانايي تبديل شدن به منطقه گردشگري و کسب درآمد مضاعف را دارند.

مدير کل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادي سازمان شيلات ايران تصريح کرد: در حال حاضر اين امکان در بسياري از کشورهاي پيشرفته دنيا به وجود آمده است و سازمان شيلات ايران به زودي شرايط مناسب براي بهره برداري گردشگري را در کنار بنادر صيادي فراهم خواهد کرد./س
برچسب ها: احداث ، بنادر ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار