مديرکل تامين و نگهداري سازمان بنادر و دريانوردي از طرح ساخت 29 شناور مسافري و 112 شناور خدماتي به ارزش بيش از 262 ميليارد تومان خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران ،عبدالکريم رزازان گفت : 230 فروند انواع شناور که در بنادر به کشتي‌ها خدمات رساني مي کنند به صورت مستقيم يا با مشارکت سازندگان خارجي در کارخانه هاي ايراني ساخته شده اند.

وي گفت : يدک‌کش، لايروب، شناور خدماتي مدرن جزء آن دسته از شناورهايي هستند که تاکنون در کارخانه هايي ساخت کشتي داخلي توليد شده‌اند و سازمان بنادر و دريانوردي با خريد آنها اين شناورها را به ناوگان دريايي کشور اضافه کرده است.

رزازان يادآور شد: انواع جرثقيل‌هاي سبک و سنگين با حمايت از توليدکنندگان داخلي ساخته و در بنادر کشور استفاده مي‌ شوند.

وي در باره ساخت 29 شناور مسافري از محل تسهيلات وجوه اداره شده افزود : اين شناورها به ارزش 47 ميليارد تومان با همکاري سازندگان داخلي ساخته شده است که همچنان نيز ادامه دارد.

رزازان خاطرنشان کرد : از 29 شناور سفارش داده شده ، 20 شناور به بهره‌برداري رسيده است و 9 شناور ديگر تا پايان سال تحويل بخش خصوصي مي‌شود.

مديرکل تامين ونگهداري تجهيزات سازمان بنادر و دريانوردي در باره ورود 112 فروند شناور خدماتي به ناوگان دريايي کشور هم اظهار داشت : اين شناورهاي خدماتي با اعطاي وام ارزان ‌قيمت به ارزش بيش از 215 ميليارد تومان تهيه خواهد شد که بيش از 80 فروند به آنها تحويل داده شده و بقيه نيز در دست ساخت است./عب
برچسب ها: شناور ، ساخت ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار