سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استراتژی حفظ مزیت صنایع تبدیلی استان را در دست داریم و در کنار آن می‌خواهیم برای جهش صنعتی استان گام های اساسی برداریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عبادالله اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی از جمله محورهای حمایت از تولیدات ملی است که با توجه به اهرم‌های قانونی که در دست داریم یکی از وظایفمان حمایت از صادرات است و این جزو مأموریت‌های اصلی سازمان در حوزه تجارت خارجی است.

وی افزود: ما باید ضمن تداوم وضعیت موجود به دنبال یافتن مشتریان جدید نیز باشیم.

اکبری تصریح کرد: در این راستا از واحدهایی که صادرات‌محور هستند و می‌توانند در تحرک اقتصادی جامعه نقش ایفا کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان محصولات، حمایت از ایجاد صنایع نوین و به کارگیری دانش روز در واحدهای تولیدی از دیگر مأموریت‌های سازمان است، افزود: ورود به بازارهای کشورهای هدف یکی از راهکارهای توسعه صادرات است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی شهرک تخصصی قطعه‌سازان با هدف حمایت از تولید ملی و ساماندهی قطعه‌سازان در استان ایجاد می‌شود. با ایجاد این شهرک تخصصی قطعه‌سازان به صورت کلی در آن جمع شده و بدین صورت قطعه‌سازی در استان رونق می‌یابد.

اکبری خاطرنشان کرد: حمایت از کار و سرمایه ایرانی اولویت این سازمان در سال جاری است که در این راستا بهبود محیط کسب و کار و روان‌سازی امور واحدهای تولیدی، بهبود کیفیت محصولات تولیدات داخل و کاهش قیمت تمام شده کالا، تکمیل ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام سه برنامه نخست از 10 اولویت محوری سازمان به شمار می‌رود.

اکبری تصریح کرد: در زنجیره تولیدی استان برخی خلأها وجود دارد و سعی ما بر این است که حلقه‌های خالی صنعت را پر کنیم.

وی بر ایجاد فرهنگ استفاده از کالای داخلی تأکید کرد و گفت: در واردات کالا باید به خوبی مدیریت داشته باشیم و استفاده از کالای ایرانی را در کشور فرهنگ‌سازی کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این امر نیازمند آن است که تولیدکننده کالای خود را به میل و نیاز مشتری تولید کند و ایجاد کیفیت در محصول را رعایت کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.