عكس هاي دفاع مقدس اگر ساماندهي و نگه داري نشود متاسفانه از بين خواهد رفت.

عباس ميرهاشمي هنرمند برجسته كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن عكاسان انقلاب دفاع مقدس به دنبال آثاري با موضوع انقلاب و دفاع مقدس است.

وي گفت: در انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس برنامه ريزي صورت گرفته است كه آثاري كه با موضوع دفاع مقدس در قالب عكس موجود است را ساماندهي نمايد.

مير هاشمي تصريح كرد: عكس هايي كه به انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس مي رسد بررسي و ساماندهي و براي بانك اطلاعاتي اين انجمن نگه داري مي شود.

*زنگ خطر براي آثار دفاع مقدس
وي گفت: نمي توانيم بگوييم كه آثار به ويژه عكس هاي انقلاب و دفاع مقدس فراموش شده است اما بايد يك برنامه ريزي با اعتبار و بودجه مشخص به جهت ساماندهي عكس هاي انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داده شود.

وي اظهار داشت: عكس هاي انقلاب و دفاع مقدس تاريخ تصويري مملكت ما هستند بنابراين بايد به عنوان ميراث فرهنگي كشورمان حفظ شود.

ميرهاشمي در ادامه هم چنين درباره وضعيت عكس هاي دفاع مقدس گفت: چون نگاتيوها با مواد شيميايي بوده و نيز به دليل آنكه عكس ها سياه و سفيد بوده دچار آسيب بيشتري و غير قابل چاپ مي شوند.

وي گفت: در برخي اوقات ظهور آنها درست صورت نگرفته بنابراين فرسايش آنها سريع تر انجام مي گيرد و به اين ترتيب عكس ها زودتر از بين مي رود.

اين هنرمند برجسته عكاس كشورمان گفت: عكسهاي دفاع مقدس مي بايست به فايلهاي ديجيتال تبديل شود و اطلاعات آنها نيز استخراج شود.

*عكس هاي دفاع مقدس در حال از بين رفتن است
وي درباره راهكار جلوگيري از نابودي عكسهاي دفاع مقدس گفت: در ابتدا كه عكسها به انجمن ارائه مي شود مي بايست مورد بررسي قرار گيرد، خيلي از عكسها كه يك حلقه هستند به چند رشته درآمده، گاهي اوقات اطلاعات ما تنها يك فريم است و فريم بنديي وجود ندارد و اين در حالي است كه براي به دست آوردن اطلاعات نيازمند فريم هاي بيشتري هستيم.

وي گفت: عكس هايي كه با موضوع دفاع مقدس به دست مي آيد از سوي دو كارشناس به صورت فريم به فريم بررسي مي كنند و سپس عكس ها با قابليت بالاتر اسكن مي شود و در انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس نگه داري مي شود.

مير هاشمي گفت: عكسهايي كه از سوي عكاسان به انجمن داده شده با اجازه خود عكاس و صاحب عكس در انجمن نگه داري مي شود./ي2
برچسب ها: عکس ، دفاع مقدس ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.