عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: «جشن‌های زیرسایه خورشید» با مشارکت افراد تازه مسلمان که درشهرهای مشهد وقم درحال تحصیل‌اند، بهتربه سراسر نقاط جهان منتقل می‌شود.

دکترابراهیم فیاض در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهارداشت: آستان‌قدس‌رضوی پتانسیل بسیار بالایی را می‌تواند در راستای تبیین و ترویج سیره معصومین(ع)، به‌ویژه حضرت ثامن الحجج(ع) با بهره‌گیری از طلاب و دانشجویان خارجی تازه مسلمان محصل در ایران به کارگیرد.

وی، بابیان این‌که برای انتقال فرهنگ‌رضوی به سایر نقاط دنیا نیاز به مطالعه علمی و دینی در رابطه با فرهنگ بومی و زبان مردم هرکشور است، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های حوزه علمیه، دانشکده صداوسیمای قم و دفتر تبلیغات اسلامی مشهد حرکت‌های خوبی را درعرصه فضای مجازی انجام داده‌اند كه آستان‌قدس می‌تواند در برگزاری«جشن‌های زیرسایه خورشید»از این پتانسیل استفاده نماید.

این جامعه‌شناس برجسته کشور در ادامه گفت: ارائه محصولات فرهنگی دینی درفضای مجازی، تنها نباید به زبان عربی، فارسی و انگلیسی باشد، بلکه باید با بهره‌گیری از استعداد جوانان مستعد و تازه مسلمان به سایر زبان‌های دنیا نیز ارائه و به این صورت فرهنگ‌رضوی درسراسر جهان ترویج داده می‌شود.

وی، ضمن انتقاد از برخی وبلاگ‌ها و سایت‌های اسلامی تصریح کرد: یکی از ضعف‌های اساسی مبلغان دینی در عرصه فضاهای مجازی این است که علم کافی را برای حضور تاثیرگذار در این زمینه ندارند و باید با بررسی و ارائه راهکارهای اساسی این معضل را حل نمود.

فیاض، دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آستان قدس رضوی همچنین می‌تواند با راه‌اندازی تورهای مسافرتی با کمی تخفیف در بخش هزینه‌های ویژه حرم مطهر رضوی، از سایر نقاط دنیا جذب توریست داشته و به‌طور مستمر زمینه حضور شیعیان سایرکشورها و ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی را برای زیارت حرم حضرت رضا(ع) فراهم آورند و با ارائه تسهیلات اندک آن‌ها را در فضای معنوی و ملکوتی آن حضرت قرار دهند و این بهترین راه انتقال معارف رضوی است.


برچسب ها: عضو ، هیات ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.