مرضیه برومند معتقد است که مهترین اصل در سینمای دفاع مقدس واقع بینانه بودن آثار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرضيه برومند کارگردان سینمای ایران در گفتگو با روابط عمومی جشنواره گفت: در دوره ای فیلم های در گونه سینمای دفاع مقدس ساخته می شد اما، متاسفانه به مراتب ساخت آثار درست و واقع بینانه خیلی کم شده است. یکی از تفاوت های عمده سال های آغازین سینمای دفاع مقدس با سینمای فعلی ما این است که آن آثار خیلی از دل بر می خاست ولی امروز اینگونه نیست.
 وی ادامه داد: امروز آن احساس همدلی در جامعه کم شده و به تبع آن فیلم های دفاع مقدس هم مصنوعی شده است؛ از دیگر سو، خود سینما دچار مشکل است و این مسئله فقط مربوط به دفاع مقدس نیست. سینما بیشتر از مشکلات بیرونی دچار مشکلات درونی شده است.
 برومند نقش فیلمنامه را بسیار مهم دانست و افزود: فیلمنامه همیشه در همه انواع فیلم  اهمیت دارد اما در دفاع مقدس مهم تر است که فیلمنامه نویس چقدر تحقیق کرده باشد یا چقدر از نزدیک در متن جنگ حضور داشته است.
 وی ادامه داد :  نکته دیگر این است که  الزاما نباید همه فیلم های دفاع مقدس ما راجع به آن زمان باشد . بلکه حتی نشان دادن وضعیت امروز مناطق جنگی و نحوه زندگی آنها هم  می تواند جزء مضامین دفاع مقدس باشد  به طور مثال  من وقتی 10سال پیش آبادان را دیدم خیلی متاثر شدم که چرا هنوز کاملا بازسازی نشده و هنوز شهری با امکانات تهران نیست . مردمی که اینهمه از جان گذشتگی کردند .
 برومند با شاراه به اهمیت جشنوراه فیلم دفاع مقدس گفت :باید در کنار ساخت فیلمهای سینمایی در حوزه دفاع مقدس و نمایش انها در جشنواره فیلم دفاع مقدس .باید به سمت تقویت روح همدلی و امیدواری حرکت کنیم زیرا در زمان جنگ هم اگر خرمشهر آزاد شد به دلیل این بود که  مردم همه باهم بودند.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، استانداری کرمان، سازمان سینمایی کشور، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان بسیج مستضعفین،"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس از 3 تا 7 مهر به مرکزیت استان کرمان در 80 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان شامل :  کره شمالی، لبنان، ترکیه، هند، مالزی، بوسنی هرزگوین، ارمنستان، کنیا و فلسطین(غزه) برگزار می شود./ي2
برچسب ها: سینما ، دفاع مقدس ، برومند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.