دکتر سیدمحمد حسینی طی پیامی خطاب به این رویداد سینمایی گفت: برای آنانکه چراغ این معبد را برای عابدان و عاشقان روشن نگه داشته اند ضمیری روشن و روزگاری گلشن آرزو می کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای انقلاب به لطف حق با لنزهای پاک شده، همیشه بر این واقعه چشم دوخته است. این سینما بحمدالله خود را نفروخته است تصریح کرد: جا دارد اگر در«دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت»این سینما را ارج نهیم و بها دهیم!
برپایه این خبر، متن کامل پیام دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با ادبیاتی زیبا و شاعرانه به نگارش در آمده است به این شرح است:
هوالعزیز
برای داستانت شاخه تصویر کوتاه است                       ترا من با ستیغ کوه ها همدوش می بینم
چنان از باده روح اللّهی سرمست گردیدی                    که تا باز است میخانه ترا مدهوش می بینم
داستان شب شیدایی شاپرک های شمع پرست، حکایت قلم زدن در روزهای روشن آرامش نیست. قصه سینه سوختگانی است که برای بجا ماندن آتش معرفت، ققنوس وار، خاکستری برجای گذاشتند. به زبان! ساده توان بیان کرد سکوت زخم خوردگانی را که به قیمت مرگ، جان همرزمان را خریدند؛ نفس بریدند تا دشمن به راز دوست آگاه نگردد!
ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز                               کان سوخته را جان شد و آواز نیامد
هرچه از این تابلو فاصله می گیریم، وسعت نگاهمان، زوایه های زیباتری را تقدیم چشم های شسته می کند!
سینمای انقلاب به لطف حق با لنزهای پاک شده، همیشه بر این واقعه چشم دوخته است. این سینما بحمدالله خود را نفروخته است و جا دارد اگر در«دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت»این سینما را ارج نهیم و بها دهیم!
برای آنانکه چراغ این معبد را برای عابدان و عاشقان روشن نگه داشته اند ضمیری روشن و روزگاری گلشن آرزو می کنم.
توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبار یکایک شما عزیزان باد.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، استانداری کرمان، سازمان سینمایی کشور، موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان بسیج مستضعفین،"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس از 3 تا 7 مهر به مرکزیت استان کرمان در 80 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان شامل :  کره شمالی، لبنان، ترکیه، هند، مالزی، بوسنی هرزگوین، ارمنستان، کنیا و فلسطین(غزه) برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار