آموزش ماماها و پرسنل بیمارستان در خصوص زایمان فیزیولوژیک و روش های مختلف زایمان بدون درد نقش بسزایی در افزایش تمایل به انجام زایمان طبیعی را ایجاد مي كند.

هاجر پاشا، كارشناس ارشد مامايي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: درد زايمان فرآيندي طبيعي است و از شيرين ترين دردهایي است كه مي تواند زيباترين لحظات زندگي را به مادر هديه نماید و نشانه خوشايندي براي ورود به مرحله جديد مادر شدن و تولد يك موجود زنده باشد اما متاسفانه ترس از درد زايمان باعث روآوردن مادران به سزارين مي شود .

وي گفت: ميزان زايمان‌هاي طبيعي در كشور نسبت به زايمان سزارين روز به روز در حال كاهش است، این امر ضرورت تحول در نحوه ارائه خدمات مامايي و ارائه مامايي نوين را در بيمارستان‌ها ایجاب می نماید.

پاشا تصريح كرد: اساسي ترين راه نيل به اين مهم ،فرهنگسازي و آگاهي دادن به ماماها و همچنین مادران در خصوص زایمان فیزیولوژیک و فرآیند طبیعی زایمانی و زایمان بدون درد است.

اين كارشناس ارشد مامايي اظهار كرد : زايمان فیزیولوژیک به زايمان كم درد غيردارويي اطلاق مي شود كه با حداقل مداخلات دارويي صورت مي گيرد، آموزش ماماها و پرسنل بیمارستان در خصوص زایمان فیزیولوژیک و روش های مختلف زایمان بدون درد نقش بسزایی در افزایش تمایل به انجام زایمان طبیعی را ایجاد مي كند.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اهميت زایمان فیزیولوژیک، حضور افراد آگاه به زایمان فیزیولوژیک و ضرورت خدمات مشاوره اي در مورد زایمان ایمن اهميت ويژه اي خواهد داشت./ح

برچسب ها: ماما ، زایمان ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار