رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 10 تا 15 درصد کودکان کشور دچار اختلالات تکاملی هستند که شناسایی و درمان به موقع این دسته از کودکان نقش موثری در سلامت آینده کشور دارد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس دکتر سید حمید برکاتی در کارگاه آموزشی راهنمای ملی مراقبت تغذیه ای کودکان زیر 5 سال گفت:

به اختلالاتی همچون کوتاهی قد ،کاهش و افزایش وزن ،لکنت زبان از جمله اختلالات تکاملی است.

کارگاه سه روزه آموزشی راهنمای ملی مراقبت تغذیه ای کودکان زیر 5 سال با هدف تدوین برنامه راهبردی برای تشخیص و درمان زودهنگام سو تغذیه حاد شدید برای آموزش متخصصان کودکان و پزشکان شاغل در بیمارستانهای هرمزگان در بندرعباس در حال برگزاری است.

وی گفت: سوءتغذیه شایع‌ترین مشکل بهداشتی کودکان زیر 5 سال نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان به شمار می‌رود و در کشور در سالهای اخیر تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 6 درصد از کودکان کشور دچار کوتاهی قد و 4 درصد دچار کوتاهی قد هستند که برابر با استاندارد سازمان بهداشت جهانی است.

برکاتی افزود: در حال حاضر سو تغذیه به شکل چاقی مفرط در کودکان در مناطق شمالی کشور به عنوان خطر مهم مطرح است که اگر به همین ترتیب ادامه یابد در سالهای آینده بیمارهای قلبی و غیر واگیر در این کودکان افزایش می بابد.

وی گفت: 7 درصد کودکانی که در کشور به دنیا می آیند به دلایل مختلف کم وزن هستند .

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه همه جانبه ارتقا سلامت و تکامل کودکان ،بسته حمایتی کودکان بیمار و مراقبتهای کودکان زیر 5 سال از جمله برنامه های در دست اجرا وزارت بهداشت برای بهبود سلامت و تغذیعه کودکان است./س

برچسب ها: اختلالات ، تکاملی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.