"ريچارد فيشر" يکي از مسئولان بانک مرکزي آمريکا چهارشنبه اعلام کرد بانک مرکزي آمريکا به طور قطع هيچ ايده اي براي خروج اقتصاد آمريکا از بحران ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،فيشر در يک سخنراني در نيويورک که متن آن در اختيار مطبوعات و خبرگزاري ها قرار گرفته است اعلام کرد: «واقعيت اين است که هيچکس در کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا واقعا نمي داند مشکل اقتصاد آمريکا چيست؟»
فيشر که رئيس شعبه فدرال رزرو در دالاس تگزاس (جنوب آمريکا) است افزود: «هيچکس نمي داند چه تدبيري اقتصاد آمريکا را در مسير درست قرار خواهد داد».
فيشر همچنين خاطر نشان کرد با انعطاف پولي جديد که کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا 13 سپتامبر در مورد آن تصميم گيري کرد، مخالف بود.
با توجه به کند شدن روند رشد اقتصادي آمريکا که از ابتداي سال کنوني ميلادي آغاز شده است، کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا، اين بانک را مجبور کرد اوراق قرضه اي را که طلبکاران بخش مسکن خريداري کرده بودند، از آنها بخرد و اعلام کرد تا زمانيکه وضعيت بازار کار بهتر نشود، اين روند ادامه پيدا خواهد کرد.
فيشر با اشاره به اينکه هزاران ميليارد دلار پول بي حساب و کتاب بانک مرکزي آمريکا به جيب بانک ها، شرکت ها يا صندوق هاي پول مي رود، افزود: «ادامه دادن به اشباع بازار نقدينگي راه به جايي نخواهد برد».
وي خاطر نشان کرد با اين حال من اميدوارم اين رويکرد جواب بدهد. وي همچنين بار ديگر از کنگره آمريکا خواست به جاي تلاش براي جلوگيري از اشتغال زايي با رد حل مسئله بدهي دولتي آمريکا و مشارکت در به وجود آوردن جو بي اعتمادي که به سرمايه گذاري ضربه مي زند، با بانک مرکزي آمريکا همراهي کند.
برچسب ها: بین الملل ، بانک ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار