واشنگتن روز چهارشنبه از تصميم مسکو براي ممنوع کردن فعاليت سازمان آمريکايي توسعه بين المللي موسوم به يو اس ايد در روسيه ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، مسکو اين سازمان را به تاثير گذاري در امور سياسي در روسيه متهم کرده است.
وزارت امور خارجه آمريکا اين تصميم را که احتمال دارد روابط واشنگتن و مسکو را باز هم با تنش روبرو کند، روز سه شنبه اعلام و وزارت امور خارجه روسيه روز چهارشنبه به صورت رسمي آن را تاييد کرد.
"ويکتوريا نولاند "سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت: « اين تصميم روسيه در درجه اول براي مردم اين کشور که ما از آنها حمايت مي کنيم تاسف آور است. ما هر سال پنجاه ميليون دلار براي حل مشکلات بهداشتي و زيست محيطي در روسيه هزينه مي کنيم ».  
مسکو فعاليت آژانس توسعه بين المللي را از اول اکتبر ممنوع کرده است.
وزارت امور خارجه روسيه علت اين تصميم را در درجه اول ارتباط نداشتن کار مسئولان اين سازمان با اهداف اعلام شده در زمينه تسهيل توسعه و همکاري بشر دوستانه دو جانبه اعلام کرد.  
اين وزارتخانه خاطر نشان کرد آنها با دادن بورس تلاش مي کردند بر روند سياسي کشور تاثير بگذارند اما جامعه مدني روسيه به بلوغ رسيده است و به مديريت خارجي نياز ندارد.   
 آمريکا خاطر نشان کرد اين ديدگاه را که « هدف ما حمايت از جامعه مدني، دموکراسي و حقوق بشر براي مداخله در انتخابات در روسيه يا هر جاي ديگر است » به شدت رد مي کند.
آژانس توسعه بين المللي از سال ها قبل از اتحاديه هاي متعدد دفاع از حقوق بشر و سازمان هاي غير دولتي مثل گولوس  حمايت مالي قابل توجه کرده است.
گولوس تقلب در انتخابات پارلماني اواخر سال 2011 و رياست جمهوري ماه مارس را که با پيروزي ولاديمير پوتين همراه بود، محکوم کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار