منطقه خلیج فارس با دارا بودن تنها اسکله مکانیزه می تواند به قطب صنعت کشور تبدیل شود درا ین راستا باید پتانسیل های موجود افزایش پیدا کند.

مسعود هندیان مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بر توسعه و افزایش صادرات غیر نفتی در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بعضی از مناطق ویژه از مناطق آزاد پیشی گرفته اند به طور مثال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای تولید 10 میلیون تن فولاد برنامه ریزی می شود که تاکنون ما به تولید چهار میلیون و هفتصد هزار تن رسیده ایم. این یعنی حجم عمده ای از مبادلات که کمتر در مناطق آزاد شاهد آن هستیم.

وی در خصوص برنامه های آینده منطقه ویژه خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه قطب آلومینیوم کشور است و در تولید فولاد و افزایش ظرفیت های آن قطب سوم فولاد کشور محسوب می شود و نیز تنها اسکله مکانیزه کشور را در اختیار دارد باید گفت افزایش امکانات و خدمات و بهره گیری از پتانسیل های موجود از برنامه های اصلی در این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس همچنین از فعالیت بیش از 30 شرکت سرمایه گذار در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: به دلیل وجود زیرساخت ها و هم جواری با آبهای آزاد و خلیج فارس و همچنین داشتن زیر ساخت های هوایی، دریایی و زمینی پیش بینی می شود که در آینده منطقه ویژه خلیج فارس به قطب صنعت کشور تبدیل شود./س
برچسب ها: منطقه ، خلیج فارس ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار