خانم های باردار دچار اضافه وزن و چاق نباید از رژیم های محدود كه در آن مصرف كربوهيدرات ها مثل نان، برنج، ماكاروني حذف مي شود،‌ براي كاهش وزن استفاده كنند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،‌ ، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: خانم هاي بارداري كه دچار اضافه وزن هستند نبايد خود سرانه از رژيم هاي غذايي كه در آنها تمام گروه  هاي غذايي اصلي يعني نان و غلات، شير و مواد لبني، سبزي و ميوه، گوشت، حبوبات و تخم مرغ حذف شده است، استفاده کنند.

حسين فلاح افزود: تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم روزانه (مثلا یک ساعت پیاده روی در روز) در صورت نداشتن ممنوعیت پزشکی بهترين راه براي پيشگيري از اضافه وزن است.

اين كارشناس تغذيه توصيه كرد: اين افراد بهتر است از سرخ کردن غذاها اجتناب كرده و حتی الامکان به شکل آب پز، بخارپز و کبابی آنها را مصرف كرده همچنين چربی اطراف گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت، جدا و از مصرف آنها خودداری کنند.

وي محدود كردن مصرف فست  فودها را كه حاوي چربي زيادي هستند مثل سوسيس، كالباس و پيتزا را يكي از بهترين راه ها براي جلوگيري از چاقي عنوان كرد و گفت: هــرگز همه چربــی ها و روغن ها حذف نمی شوند بلکه نکته مهم، نوع و مقدار روغن مصرفی است و بهتر است كه از روغن هاي مايع با كيفت مطلوب مثل روغن كلزا به مقدار كم در غذاها استفاده كنيد.

فلاح خاطرنشان كرد: به منظور كنترل وزن از شیر و محصولات لبنی کم چرب استفاده كرده و به جاي بكاربردن سس های چرب در تهيه سالاد از چاشني هايي مثل آبلیمو، سرکه، آبغوره، آب نارنج استفاده کنند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار