معاون اول رئيس‌جمهور گفت: اگر پيمانکاراني که احداث و بازسازي مسکن زلزله‌زدگان را در دست ساخت دارند کارهايشان را در موعد مقرر تحويل دهند، تا 20 درصد مبلغ قرارداد را به عنوان پاداش دريافت خواهند کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور شب گذشته(سه‌شنبه) در پايان سفر يک روزه خود به استان آذربايجان شرقي هدف اصلي از سفر خود را سرکشي مجدد به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و گفت: در اين سفر علاوه بر بازديد از مناطق زلزله‌زده چند طرح عمراني نيز مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به نزديک شدن به چهلمين روز درگذشت قربانيان زلزله، از سوي رئيس‌جمهور و هيأت دولت به داغداران و بازماندگان اين حادثه تسليت گفت.

رحيمي در ادامه به تصميماتي که در جلسه بازسازي مناطق زلزله‌زده اتخاذ شد اشاره کرد و گفت: يکي از اين تصميمات اعطاي مبلغي براي تهيه و تأمين وسايل ضروري زندگي زلزله‌زدگان است چرا که اين عزيزان وقتي که زندگي خود را در خانه‌هاي بازسازي شده آغاز مي‌کنند به وسايل اوليه نياز دارند که براي تامين اين وسايل بايد به آنها کمک شود.

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين از استمهال وامهاي کشاورزان و دامداراني که در مناطق آسيب‌ديده هستند خبر داد و گفت: دولت وام‌ها و جرايم اين وام‌ها را با تشخيص کميته‌اي که زيرنظر استاندار فعاليت خواهد کرد، استمهال مي‌کند.

رحيمي با بيان اينکه اولويت اول ما ساخت 8 هزار واحد مسکوني است که به کلي ويران شده‌اند، گفت: بايد تلاش کنيم قبل از آغاز سرما سرپناهي امن براي زلزله‌زدگان فراهم شود.

وي به همه مردم و آسيب‌ديدگان اطمينان داد که هيچ چيز از قلم نمي‌افتد و هيچکس فراموش نمي‌شود اما دولت بر اساس اولويت بندي پيش مي‌رود و مهمترين اقدامات را در اولويتهاي نخست قرار داده است.

معاون اول رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتي اين زلزله به وقوع پيوست يکي از مهمترين موضوعات تأمين اعتبار بود که احمدي‌نژاد در سفر خود به منطقه دستور تأمين کامل اين اعتبارات و پرداخت آن را صادر کرد.

وي افزود: موضوع ديگر تدوين مقرراتي براي بهتر انجام شدن کارها بود که دولت بلافاصله مقررات لازم را براي نجام کارها طراحي کرد و در ادامه اگر براي انجام کاري نياز به قانون باشد، دولت لايحه‌اي را به مجلس تقديم خواهد کرد.

وي در ادامه با تقدير و تشکر از همه مردم و دستگاه‌هايي که به نوعي کمک کرده‌اند ، گفت: بايد از مردم آسيب ديده نيز قدرداني شود چرا که با صبر و حوصله و بدون هر گونه اعتراض و گلايه، صبوري کردند و با دولت همراه بودند که اين نشانه ايمان قوي آنها به خداست.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه به تشريح تصميمات اتخاذ شده در جلسه بازسازي مناطق زلزله‌زده پرداخت که مهمترين آنها بدين شرح است:

• اختصاص مبلغ 5 ميليون ريال بلاعوض جهت تأمين لوازم ضروري کساني که در خانه‌هاي ساخته شده اسکان پيدا مي‌کنند.

• تأمين آب و برق کليه ساختمان‌ها توسط وزارت نيرو همزمان با پايان احداث آنها

• شهرداري‌ها براي صدور پروانه ساختمان، طراحي و نظارت مهندسي کساني که توسط دولت بنيادمسکن معرفي مي‌شوند، وجهي اخذ نخواهند کرد و همه اين هزينه‌ها توسط دولت (بنياد مسکن انقلاب اسلامي) پذيرفته خواهد شد.

• پيمانکاراني که در موعد مقرر واحدهاي سفارش شده را تحويل دهند، تا 20 درصد مبلغ قرارداد پاداش خواهندگرفت.

• پرداخت بيش از يک مورد وام مورد نياز واحدهاي آسيب‌ديده به تناسب تعداد خانوارهاي ساکن در آنها، با تأييد مقامات ذي‌ربط

• استمهال وامهاي ساخت واحدهاي دامي کشاورزان

• پرداخت 7 ميليون ريال کمک بلاعوض براي هر نفر فوت‌شدگان

• شمول اعتبارات و تسهيلات بانکي براي كليه نقاط آسيب ديده.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: تبریز ، زلزله ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار