دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: مسئله فلسطين بايد به عنوان اولويت جهان اسلام مطرح شده و رهبران جهان اسلام بايد با تشكيل ارتش اسلامي بين‌المللي دفاع از قدس شريف جدي بگيرند و آن را به عنوان مهمترين مسئله دنياي اسلام مطرح كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته(سه شنبه) با حضور آيت الله محسن اراكي، دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و همچنين شيخ محمد نمر زغموت از طريق ويدئو كنفرانس از بيروت به راهكارهاي امت اسلامي براي مقابله با اسلام ستيزي اختصاص داشت.

در ابتداي اين برنامه مجري با اشاره به هتك حركت تاسف‌انگيز نسبت به پيامبر اسلام از سوي آمريكا از آيت الله اراكي پرسيد: چرا استكبار و رژيم صهيونيستي اين مقطع را براي اقدام ننگين خود در خصوص انتشار فيلم بي گناهان مسلمانان انتخاب كرده است.

آيت الله اراكي پاسخ داد: اتفاق بزرگي در جهان در حال وقوع است بطوري كه در اين حادثه بزرگ كساني كه از بيرون به نظاره نشسته‌اند به خوبي اهميت و اثر عظيم اين حادثه را درك كردند.

وي از خيزش بيداري اسلامي به عنوان حادثه بزرگ ياد كرد و اظهار داشت: دست‌هاي پنهان و آشكار درصدد ايجاد درگيري‌هاي مذهبي ميان شيعه و سني در نقاط مختلف جهان هستند و تلاش دارند تا بيداري اسلامي ايجاد شده در ميان امت اسلامي را از مسير اصلي خود منحرف كنند اما اين نهضت، نهضتي جوان و با نشاط است كه قطعا تداوم خواهد يافت.

وي با بيان اينكه قرآن كريم و شخصيت نبي اكرم (ص) جامعه اسلامي و امت اسلامي را به هم پيوند زده است گفت: قرآن كريم آن نظام تئوريكي است كه همه را يكي مي‌كند و شخصيت رسول اكرم رهبر حقيقي جهان اسلام منشأ اين پيوند و وحدت است لذا دشمن با نشانه قرار دادن اين دو ويژگي به دنبال مانع‌تراشي در اتحاد اسلامي است لذا پروتكل‌هاي حاكمان صهيونيزم به اين معنا است كه آنها تنها در شرايطي مي‌توانند در جهان حاكم شوند كه ارزش‌هاي اخلاقي تضعيف شده باشد.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي با تأكيد بر تداوم اتحاد نهضت اسلامي براي پيدايش امت واحده اسلامي اظهار داشت: در آستانه پيدايش يك قدرت جهاني هستيم كه رهبري آينده جهان را به دست خواهد گرفت و طبيعي است كه خواه ناخواه كساني كه داعيه رهبري جهان را دارند تحمل چنين اتفاقي را نخواهند داشت.

در اين برنامه مجري از وي پرسيد «در موضوع سلمان رشدي مرتد موجي در جهان اسلامي بوجود آمد و اعتراض هاي گسترده‌اي صورت گرفت ولي چرا استكبار با علم به اين مخالفت‌ها نسبت به هتك حرمت مقدسات نظام اسلام ادامه مي دهد».


آيت‌الله اراكي پاسخ داد: مسئله اين است كه صهيونيست ها قدسي‌‌زدايي از مقدسات ديني را در دستور كار قرار دادند و اصولا صهيونيزم محيط فعاليت خود را در شرايط سلب قدسيت از مقدسات ديني مي بيند.


وي در ادامه با بيان اينكه در چند سال اخير قدرت نوين جهاني به نام امت واحده اسلامي در كشورهايي همچون مصر، عراق، اندونزي و ... بوجود آمده است و در اروپا موج اسلام‌گرايي نيرومندي ايجاد شده كه اين موضوع نيز براي خود اروپاييان غيرمنتظره جلوه مي‌كند، افزود: پايبندي نسل نوين جامعه اسلامي در اروپا و آمريكا به ارزش‌هاي اسلامي بيش از نسل قديم است و اين حركتي ريشه‌دار محسوب مي‌شود بطوري كه حاكميت ضد ارزش‌ها را در جهان متزلزل مي‌سازد.

در ادامه برنامه "شيخ محمد نمر زغموت" دبيركل مجمع علماي فلسطين در ارتباطي زنده از بيروت در پاسخ به سوال به مجري برنامه مبني براينكه چرا در اين مقطع رژيم صهيونيستي هتك حرمت به ساحت مقدس رسول اكرم را كليد زده است گفت: اين حمله همه جانبه به پيامبر در راستاي حمله به مقدسات اسلامي است.

وي ادامه داد: آنها نمي‌توانند به پيامبر توهين كنند چرا كه پيامبر از جانب خداوند محفوظ است؛ اين مسخره بازي‌ها را همان عاملان مجرمي انجام مي‌دهند كه هدفي جز تضعيف روحيه اسلامي در بين آحاد مسلمانان ندارند.

شيخ محمد نمر ادامه داد: ما به پيامبران مي گوييم اي رسول خدا خود را با روح و جانمان فداي تو مي‌كنيم. ما خود را فداي شما مي‌كنيم وظيفه شرعي داريم از پيامبر و ارزش هاي اسلامي كرامت و شرافت و خاندانش دفاع كنيم.

دبيركل مجمع علماي فلسطين با ابراز تأسف از حاكمان عرب بي‌خاصيت در نحوه برخورد با اين اتفاق (فيلم موهن) اظهار داشت: در اين مقطع حساس كساني بر ما حكومت مي‌كنند كه عرضه كرامت و شرافت خود را از دست داده‌اند و دشمنان ما از طريق اين حاكمان بي عرضه بر مقدسات ما توهين مي كنند.

وي با تأكيد براينكه امت اسلامي هميشه بيدار است گفت: مشكل اصلي ما حاكمان عرب است اهانت از گذشته و از مسجد الاقصي شروع شده بود و اكنون به پيامبر اكرم رسيده است.

شيخ محمد نمر تصريح كرد: آنها از طريق سلمان رشدي كار توهين به مقدسات را شروع كردند و امام خميني (ره) كه شجاع زمان خود بود او را محكوم كرد. آنها حتي به كليساها هم رحم نمي‌كنند و در اين ميان حاكمان عرب جرأت اين را نداشتند كه با زبان خود به طاغوت آمريكا بگويند اين كار را نكنيد.

وي با تأكيد براينكه ما مأموريت داريم از ارزش‌هاي اسلامي دفاع كنيم و در اين راه از خداوند طلب كمك مي كنيم، مجددا تأكيد كرد: حاكمان عرب بي‌عرضه هستند و خداوند ما را از شر اين حاكمان در امان سازند، آنها همه چيز را به مسخره گرفته‌اند.

شيخ محمد نمر اضافه كرد: ما از پيامبر دفاع مي‌كنيم ولو اينكه جانمان را از دست بدهيم ما به دنبال كشتن كسي نيستيم بلكه مي‌خواهيم با فرهنگ و علم خود پيام خود را به دنيا منعكس كنيم و در اين ميان به كسي توهين نخواهيم كرد.

دبيركل مجمع علماي فلسطين خطاب به سفراي كشورهاي آمريكا و حاميان آنها در كشورهاي اسلامي گفت: تا زماني كه با اسلام مشكل داريد از مملكت ما خارج شويد شما نبايد در كشورهايمان باشيد وقتي كه به مقدسات ما و قرآن كريم توهين مي‌كنيد.

در ادامه آيت‌الله اراكي در خصوص ايجاد وحدت بين امت واحده اسلامي اظهار داشت: قدرت عظيمي در جهان بوجود آمده كه رهبري جهان را از دست استكبار خواهد گرفت و آن قدرت، قدرت ملل اسلامي است؛ لذا بايد اختلافات را كنار گذاشت، به آيات قرآني توجه كرد، جلوي درگيري ها و نزاع هاي فرقه اي و مذهبي را بگيريم.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي در ادامه با تأكيد بر اينكه تبيين ضرورت بازگشت به مقدسات وظيفه مهم علماي اسلام است گفت: وظيفه علماي اسلامي اين است كه طرحي را در مقابل اقدامات طراحي شده و سازمان يافته استكبار جهاني تدوين كرده و آن را مورد پيگيري قرار دهند.

وي گام بعد در راستاي ايجاد اتحاد بين امت واحده اسلامي را انجام فعاليت‌هاي مشترك اقتصادي، فرهنگي، علمي، سياسي دانست و اذعان داشت: چرا نتوانيم در جهان اسلام به لحاظ اقتصادي يكديگر را حمايت كنيم، چرا نمي‌توانيم از امكانات خودمان بهره بگيريم و يك روند علمي درجهان بوجود بياوريم.

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با تأكيد براينكه اختلافات در مذاهب اسلامي اختلاف در جزئيات است، افزود: مي توانيم به يك اقتصاد و سياست مشترك در جهان اسلام دست پيدا كنيم.

وي همچنين تصريح كرد: با بازنگري و بازبيني مي‌توانيم در مسائل اسلامي اقدام كنيم و به تئوري واحد نظام سياسي اسلام دست يابيم چرا كه مذاهب اسلامي در چنين مسائلي اختلافي ندارند.

شيخ محمد نمر در ادامه در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني براينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي بعد از موضوع اختلاف افكني بين شيعه و سني، امروز كل جهان اسلام را هدف قرار داده است و براي تقويت وحدت امت اسلامي چه بايد كرد، گفت: در آيه‌اي از قرآن كريم آمده كه همه به ريسمان الهي چنگ بزنيم بنابراين وحدت ما اگر محقق شود همه ما پيروز هستيم ولي تفرقه باعث ضعف ما خواهد شد.

دبيركل مجمع علماي فلسطين با اشاره به حديثي از پيامبر گرامي اسلام مبني برلزوم پرهيز از اختلاف بين مسلمانان بعد از حيات ايشان اظهار داشت: پيامبر براي اسلام آمده بود و وظيفه ما اين است كه از اسلام دفاع كنيم، آمريكا و رژيم صهيونيستي با اين اقدام خود آمده اند تا به اختلافات دامن بزنند.

آيت‌الله اراكي درادامه در خصوص راهكارهاي مقابله با اين گونه برنامه‌هاي اهانت‌آميز به اسلام و مقدسات اسلامي تأكيد كرد: بايد دولت هاي اسلامي از اهرم‌هاي قدرت استفاده كنند همان‌طوري كه آمريكا از همه ابزارها براي فشار عليه كشورهاي اسلامي استفاده مي كند؛ لذا ما هم ابزارهايي داريم دولت هاي اسلامي اگر با وحدت و يكپارچگي به بازگشت سفراي خود از‌ آمريكا اقدام كنند عكس‌العملي مناسب در برخورد با اين كشور نشان مي‌دهند.

اراكي با تأكيد بر اينكه مسلمانان در اصول نظام سياسي اختلافي با يكديگر ندارند، افزود: آمريكا با استفاده از ابزارهاي نظامي اقدام به قطع روابط سياسي مي‌كند بنابراين اگر دولت‌هاي اسلامي از نظر سياسي با وحدت و انسجام حركت كنند قطعا پيروز خواهند شد.

وي نفت را يكي از راهكارهاي امت اسلامي براي مقابله با اسلام‌ستيزي عنوان كرد و افزود: بايد از ابزار نفت براي مقابله اقتصادي با صهيونيست‌ها و آمريكا استفاده كرد و آنها را از اين طريق تحت فشار قرار داد لذا عربستان سعودي در اين زمينه مي‌تواند شيرهاي نفت را بر روي اين كشورها ببندد.

وي فلسطين و حمايت قاطعانه از مظلوميت مردم فلسطين را از ابزار‌ها جهت فشار برآمريكا برشمرد و گفت: به طور جدي در همه جهان اسلام بايد مسئله فلسطين مطرح شود و رهبران جهان اسلام بايد با تشكيل ارتش اسلامي بين المللي دفاع از فلسطين را عملي كنند و مسئله فلسطين را به عنوان مهمترين مسئله مطرح كنند.

در ادامه اين برنامه "شيخ محمد نمر" نفت و اقتصاد را سلاحي دانست كه بايد از آن بعنوان اهرمي بر ضد دشمن و طاغوت (آمريكا، اروپا و رژيم صهيونيستي) تأكيد كردند: بايد تمام امت اسلامي براي آزاد سازي فلسطين بسيج شوند مسجد الاقصي كليد وحدت مسلمانان است.

آيت الله اراكي وظيفه مسلمانان در آستانه حج ابراهيمي را بسيار سرنوشت ساز خواند و خاطرنشان كرد: وظيفه مسلمين است كه با ايجاد اجتماعات بزرگ و رايزني‌هاي مختلف در جهت اتخاذ موضع گيري‌هاي همسو بين سياستمداران كشورهاي اسلامي اقدام كنند.

 انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار